Mot nya äventyr

Alla inlägg under oktober 2008

Av Albin - 25 oktober 2008 01:46

Nu har the all-american rejects antligen lagt upp sina spelningar pa deras hemsida...


OCH DET SPELAR HAR I ATLANTA!


ok, det ar ca 2 timmar till Atlanta men det ar pa en Lordag klockan 12 saaa!

WOHO!


Ska upp och snacka med min mormor nu sen typ ringa och h'o'ra med Hope och se om hon kan och YEEEES! :D haha ... ursakta men ar det nagot band jag absolut emr an garna vill se har sa ar det dem! Tanker gora allt for att fa aka och se dem. Om ajg sa ska plcoka ur diskmaskinen varje dag sa OK! ;)


hehe... va bara tvungen att beratta den underbara (for mig) nyheten!


Den har laten med dem ar sa otroligt underbar!

Blir typ helt galen av den :D Perfekta dansa garnet laten haha <3

 

Av Albin - 21 oktober 2008 02:52

Men kommer inte skriva ner alla nu eftersom jag vill fatta mig kort!


 Har varit en underbar helg!

Brorsorna akte till kompisen och flickvannen sa det var bara jag kvar i fredags!

Men da skjussade min mamma mig ut till Cody och hans familj!

Eftersom jag nasta dag bestamt att vara med hans syrra kayla!

Men hon skjussade mig inte hem till de utan till restaurang Logan, som ar en restaurang med riktigt goda Stekar?... hehe

Dar var Familjen Cody + ca20 andra av deras slaktingar eftersom 1 av de fyllde ar! Sa vi stormade restaurangen och at, men det var DYYRT! 

Forsokte ta nagot billigt men tankte inte pa att drickan ksotade + tax och dricks sa det blev tillslut for mycket! Men jag antar att det var vart det..


Nar vi atit fardigt akte vi hem till Codys hus och... juste glomde namna att Kayla var inte med eftersom hon jobbade. Sa vi akte hem och vantade tills hon jobbat fardigt och nar hon kommit hem satt hon och jag och pratade laange, delvis om USA delvis om Sverige och delvis om vad vi skulle gora pa lordagen! Men jag somnade vid 2 tiden sa..


LORDAG:

Kayla jobbade aven lordag men pa morgon, sa jag satt och kollade pa tv och myste med deras djur tills hon antligen kom hem och gjorde sig i ordning for att visa mig runt i samhallet!


Forst akte vi till "Augusta mall" dar hon kopte nagra klader och vi kollade i affarer, och vi sag levande skyltdockor! Haha, massa tonars tjejer som var val sminkade och stog helt stilla i skyltfonstren, eller ja, det rorde pa sig lite da och da for att byta stallning. Men kan inte fatta hur man kan gora nagot sant, sta dar och vara blick serios och inte rora en min nar alla star och kollar pa en, de maste ha fatt bra betalt!


Vi lamnade varuhuset och akte till "Down Town", dar vi skulle ga till en restaurang och ata BBQ pizza! Det gjorde vi och hade det riktigt trevligt!

Kayla ar en av mina basta vanner har! Vi ar sa lika! 


Min mamma kom och hamtade mig och skjussade mig till Hope!

Min andra basta van har!

Sa otroligt harligt stalle hon bor pa med massa djur och en underbar familj!

Hope och jag ar ocksa riktigt lik varandra, nog mer an Kayla!

Var dar till sent pa kvallen tills min mormor hamta mig!

 (Sorry att jag missbrukar utropstecken men de ar enklare att gora an punkt pa det har tangentbordet... haha...)


Igar Sondag var vi pa AIR-SHOW!

RIktigt intressant men jag brande mitt ansikte sa jag har rod nasa och roda kinder eftersom att jag kollade upp mot solen sa mycket haha.. 


Annar flyter lviet pa, hundvalparna vaxer och mar bra!

Jobbar for att fixa sa ni far se lite bilder!

har faktiskt flyttat de jag vill visa fran min dator till denna!

Det ar ett steg iaf..


Men nu vill jag sova eftersom jag sprungit igen idag.

Gick riktigt bra idag, for mig! De andra fortfarande mycket battre!

Men jag orkade mer an de andra dagarna sa jag ar riktigt nojd!


 Studs!

Av Albin - 12 oktober 2008 21:50

Igar trodde vi att varan kara chihuahua(stavas det sa?) Bella sprungit bort eller dott nagonstans eftersom vi inte kunde hitta henne nagonstans!


Men imorse horde vi konstiga ljud under bron framfor ytterdorren!

VI kikade genom de smala smala springorna och dar var Bella, men inte ensam!

Ljuden kom inte fran Bella utan det var ljud fran nyfodda hundvalpar! :D


Men da vare bara det att vi kunde inte komma at det!

Alldeles for langt och trangt att krypa under och hamta de!

Sa vi var tvungna att bryta los en av plankorna...


Det gjorde vi och min bror Chris tog ut 4 lortiga gnallande valpar + en om mojligt annu lortigare stolt mamma, Bella!


Sa nu ligger hon uppe i koket i sin korg med sina 4 nyfodda chihuahua ungar. 1 Helsvart, 1 Svart men med vit nacke, 1 morkbrun och den sista morkbrun med vit nacke... typ hehe!


Sa det har varit en valdigt dramatisk morgon! Men alla mar nu bra!


Jag ar van vid kaninungar, men inte vid hundvalpar!

Sa det ska bli sa roligt de narmaste veckorna! :D

Ville bara saga det ;)

vov

Av Albin - 9 oktober 2008 01:20

å ä ö


Hehe! YES!

Mallsan gav mig de 3 sista sa jag maste bara ha de sparade nanstans :D <3

Av Albin - 7 oktober 2008 21:46

Fredag

Gjorde sa gatt som inget pa dagen men pa kvallen akte vi forst och kollade nar var skol-fotbollslag (amerikansk fotboll) motte nagot lag. De forlorade som vanligt... har bara hant 2 ganger tror jag att de vunnit! En av de gangerna var gangen fore i fredags da jag inte gick for jag var hos local cordinatern blablabla... 


Efter matchen var det "homecomming dance" pa var skola.

Jag akte dit men jag dansade inte sa mycket. For det forsta sa gillar jag inte den dansen som dansades dar... kanns inte bra att dansa den och speciellt inte med yngre tjejer... ehm... och sen var ajg trott och ja... var inte min kvall riktigt. Men det var ratt haftigt!


Lordag och Sondag satt vi bara hemma och trakade... var skont men riktigt trakigt i langden...


Igar akte jag pa forsta basketball traningen.

Vi tranade inte basketball, vi sprang!

Vi kommer springa 1 timme varje mandag och onsdag denna manad.

Sen i November borjar vi trana basketball 2 timmar varje dag!


Men nar vi sprang markte jag 2 saker:

1. Jag hade battre kondition an vad jag trodde!

 2. De andra hade 10 ganger sa battre kondition an vad jag trodde


Sa jag tror inte mina tranare ar sa jatte nojda over mig... nar jag hade gett allt och var jatte nojd over mig sjalv sa vare typ halften kvar och jag kunde verkligen inte fortsatte eftersom mitt hjarta borjade gora ont och det ar inte bra... 

Men jag ska inte ge upp! Ska prata med de imorron och saga att jag ar med denna manad och kampar och forsoker fa min kondition riktigt bra.

Sen for de bedomma sista om jag ar "bra" nog att borja spela basketball.

Ska forsoka springa lite varje kvall for att bli battre.


Aja det ar for varmt att sitta har nu sa... ska ut och hoppa studsmatta eller sola mig i solen 'smile' haha... sorry, men jag maste fa njuta av situationen emdan jag kan!


Ha det bast dar borta i kylan! 

Brr

Av Albin - 7 oktober 2008 03:05

haha nu borjade jag skriva pa engelska! Coolt!

Jag borjar verkligen komma in i det nu, har borjat tanka pa engelska och det ar riktigt bra!

 Men jag har inte borjat engelska i mina drommar.

Har bara dromt en drom, som jag minns, som utspelat sig i usa.

Det var den helgen nar vi sov hos min vardbrors kompis hus, da drommde jag att de larde mig dricka kaffe, och det var riktigt gott!

Sa nar jag vaknade var jag lite sugen pa att testa deras kaffe bara for att se om det var sa gott som i drommen men nej! jag ska inte borja dricka kaffe!


Men annars minns jag minst 1 av mina drommar varje natt och alla utspelas i sverige vilket ar valdigt confusion... hehe... irreterande typ...


Sa vad har hant de senaste dagarna?


Tisdags

Retro day, de var inte sa stort... va inte alls manga som kladde upp sig.

Pa kvallen akte vi for att vara med i en Chili tavling!

Typ min host-mormor ar larare och hennes skola (kanske fler) sa tavlar alla larare om vem som kan gora godast chili... typ.

Sa det var cirka 10-15 olika Chiligrytor alla gick och smakade och sen skulle man rosta pa den godaste. Mormors lag kom delad 2:a!


Onsdag

Black and red day (Det ar Black and red eftersom de ar fargerna pa skolans sportklader)

Det var ratt manga som foljde det temat men jag tror nog min kara van Hope var bast! Sa grym stil hon har haha... eh... ursakta!

Pa kvallen akte vi till kyrkan for att vara med i ungdomsgruppen som forst hade "fritt" sa da spelade jag och mina broder ... pool... HAHA... BILJARD! 

Det dar ar laskigt! jag glommer vissa svenska ord, men det ar roligt ocksa haha! Sen vare massa lekar tillsammans och sen lovsang!


Torsdag

LEDIGA! Grymt skont att fa vara lediga 4dagar pa raken!

Gjorde inte mycket pa dagen men pa kvallen vare "Bonfire"!

En brasa dar de som ville fran skolan traffades och umgicks!

och man fick reda pa vem som blev homecoming king!

Homecoming ar for de aldsta pa skolan! Det ar typ popularitets grej!

Vem som blir homecomming queen and king. Hela veckan hare varit "valkampanjer" typ och lappar overallt: "Rosta pa blabla" ...

Det var ratt ok.


Fredag


Oh maste ga pa toa! For fortsatta senare haha ...


Tada!

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards