Mot nya äventyr

Alla inlägg under november 2008

Av Albin - 28 november 2008 02:35

 Vi har antligen kopt tradlos internet!!!

MEN som vanligt maste ju allt krangla sa vi har inte fatt det att funka...

 Vi har hallt pa i over en vecka och tankt ut alla teorier varfor det inte funkar men inte kommit pa en losning.

och jag hade inte tankt blogga mer utan de 3 sista bokstaverna sa darfor hade jag tankt vanta tills vi fick till sa jag kan sitta vid min dator och blogga istallet som har de 3 sista :)


men men, dagarna flyter pa har borta!

Idag vare stora hogtiden Thanksgiving!

ojojoj, tror aldrig jag har atit sa mycket som ikvall! Sa otroligt gott var det men jag lovar, efterat mar du inte lika bra. Man bara sitter och orkar ingenting. Sa nu ska jag borja springa 5 mil varje dag... hmm... kanske inte.

 Vi har bara gatt 2 dagar denna vecka, mandag och Tisdag!

Fore fattade jag inte varfor de gav oss 3 lediga dagar nar thanksgiving bara e 1 dag men nu forstar jag! EN ledig dag fore for att borja gora iordning all den goda maten, sen thanksgiving da du ater den, sen en ledig dag efter da du inte orkar gora nagonting, kommer knappt orka kliva upp ur sangen...


Vad har mer hant da? hm...

Inte sa mycket speciellt...

Forr forra helgen var jag pa ett litet kalas hos min Local cordinator igen och fick se "Wizard from OZ" for forsta gangen! Den va faktiskt ok :)

haha och en av min local cordinators soner kom och satte sig bredvid mig och sa: "You are like the bigbrother I never had..." = "Du ar som den storebror jag aldrig hade..." ;) Blev nastan lite rord. Han e grym!


I fredags var jag pa bio for forsta gangen har i staterna.

Vi sag "Twilight", riktigt popular bok och film har borta, alla e som galna i den!

Det var jag och Hope och hennes kille och nara andra fran skolan. Jattetrevligt var det :)


I ovrigt sa i framtiden kommer jag nog borja andvanda mig mer utav bilddagboken.se ! Dar kan jag lagga upp bilder enklare och och under bilderna kommer jag nog blogga mer sa... ja.

Men for att kolla pa de bilderna och sa maste man ha ett gastlosenord!

Eftersom att bilderna jag laddar upp dar kommer va privata.

Det e en sak med att jag vill borja anvanda bilddagobken mer for har kan vem som helst lasa vad jag skriver men inte dar.

Sa om du inte redan fatt losenordet och sa for hora av er till mig eller min familj om du kanner nagon dar :) 


Nu maste jag lagga mig ner i sangen och jasa lite... ;)

Hoppas alla har det bra dar hemma! Saknar er!

Happy Thanksgiving!

Av Albin - 10 november 2008 03:43

En stor besvikelse ar inom mig.

Nu vet jag hur min bror kande sig nar han inte va ivag och sag ett av hans favoritband som spelade i Sverige.


Japp, jag fick aldrig ihop det sa jag kunde aka och se The all-American Rejects! usch va ont det gor att skriva det...


men men, livet gar vidare som tur ar haha.


Jag har fatt mina forsta betyg har! Eftersom att de forsta 9 veckorna i skolan har varit och ja... jag ar inte helt saker pa systemet men varje betyg period ar 9 veckor, sa da far vi vara betyg och sen nollstalls de och man borjar om pa nasta 9veckors period. Sen tror jag val att de lagger ihop varje periodsbetyg for att fa fram slutbetyget eller nagot sadant!


Mina vackra forsta betyg som jag ar stol over ar iaf:

PE = A (MVG)

Marketing = A (MVG)

Bild = A (MVG)

Engelska = B (VG)

World History = B (VG)

Algebra = C (G)

US History = D (hm.. mellan G och IG sa G- typ haha...)


och fore ni tappar hakan och tror att jag blivit varsta geniet (gemfort med mina betyg i Sverige (a) ) sa kan jag saga att det ar riktigt enkelt att fa bra betyg har! 

I Sverige maste man gora allt for att fa G sen lite extra for att fa VG och MVG!

Har maste man gora allt och da far man MVG! ... Det dar extra finns typ inte!

Och jag som ar for lat eller nat gor inte det dar extra sa ja...


Men ska skarpa mig nar jag kommer tillbaka till Sverige ;)


Men nu vill min mormor sitta sa....

Shys

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards