Mot nya äventyr

Alla inlägg under januari 2009

Av Albin - 25 januari 2009 05:40

OK!

Nu finns nya, gamla, bilder uppladdade på min Bilddagbok! hehe


har ni inte lösenordet så säg till i en kommentar!


och kommentera gärna bilderna, speciellt om du kollar på de utan användare, så jag vet alla som kollar på de ;)


Länktar annars grymt mycket till om 2 veckor då vi ska åka på en liten skidtrip till North Carolina, familjen och Dansken!

Sååå Härligt att få åka snowboard igen! :D


Hej Ho!

Av Albin - 23 januari 2009 22:39

Sitter vid Nicks dator nu, han har tagit husets internet till hans...

Sa i detta inlägg kan jag använda ä occh ö eftersom det är en tysk dator!


Vi va lediga idag eftersom lärarna hade "Teacher workday".

och det var väldigt bra för da kunde vi aka till flygplatsen pa morgonen och säga hejda till Natascha, en av de tyska utbytesstudenterna.

Hon har haft problem i sin familj och ja, lite personliga saker sa hon bestämde iaf att själv aka hem. Riktigt sorgligt. Hon va schyst sa kommer säkert hälsa pa henne i tyskland i framtiden.


När vi stod där pa flygplatsen sa började jag tänka pa att om 5 manader ungefär är det jag som star här och säger adjö till alla!

och kanske aldrig mer kommer tillbaka... vem vet.

Liksom, att lämna de i Sverige var ok, eftersom jag vet att jag kommer tillbaka! Men vet inte hur det ska ga att lämna allt och alla här för det är ärligt inte säkert att jag kommer tillbaka just hit.

Efter det här vill jag se andra delar av världen!

Skrev i en uppgift pa engelskan här att mitt mal innan jag dör är att besöka MINST ett land fran varje världsdel! Vi far se hur det blir med det...


Om jag har tid i helgen, och ork, sa ska ocksa ta familjens internet till min dator i helgen och lägga upp lite bilder. Hall tummarna!


Hej Hopp!



Av Albin - 23 januari 2009 01:39

Myrtle Beach var en kung upplevelse! :)

Inte bara for sjalva beachen, mycket for gruppen jag var dar med ocksa!

Orkar inte skriva ett langt inlagg sa det for bli ett valdigt kort!

Vill bara visa att jag lever typ...

 Blev iaf sjuk sista dagen vid beachen, graslig hosta och ont i huvudet.

Nu e hostan ok men istallet ar jag valdigt forkyld satt... japp.

Jag overlever! 


Jaha! Da blev middagen fardig!


Atjo atjo prosit!

Av Albin - 11 januari 2009 23:26

Idag foljde jag med mormorn till hennes kyrka.

Klev upp vid 9 tiden och vi lamnade huset vid 9:50 nagot...

 10 borjade undomsgruppen, sa kom lite forsent sa alla kollade pa en nar man kom, kandes lite pinsamt men gjorde inte sa mycket for alla dar e jattetrevliga och jag kom bra overens med de.


Efter ungdomsgruppen var det dax for vanlig gudstjanst inne i kyrkan med de aldre. Nar de va slut vare dax for Mexikansk lunch! 

De hade pyntat hela "matsalen" med mexikanska flaggor och saker.

Det var alla i ungdomsgruppen som ordnade det (men inte jag eftersom jag inte varit med sa jag visste inte om det...) sa alla de hade mexikanska hattar pa sig och nagra hade mustach! 


nar vi atit fardigt var det dax!

Tårt aktion!

haha

Vissa från kyrkan hade bakat tårtor till idag, så vi hade cirka 15st?

De tårtorna aktionerades ut och alla pengar gick till kyrkan!

OCH DET VA INTE RIKTIGT KLOKT!

Hogsta budvinsten(?) gick pa over 200 DOLLAR (tror det var 230...) !!!

haha skulle ni kopa en tårta for 1600kr?  Well, det gar ju till nagot bra!

Sa till slut nar alla tårtor va utaktionerade(?) vare tårtkalas eftersom de som kopt sina tårtor delade med sig till alla andra!

De va riktigt stiliga och goda ;)

Forsokte buda jag också men gick inte så bra nar jag bara hade 40 dollar med mig hehe... lagsta tårtan gick på 90 dollar tror jag det var...

 Aja, det var riktigt intressant!


Så vad har hant i veckan?

Studerat for examens!

OCH VET NI?

Gissa vem som fick 95/100 (A/MVG) på US history Examen? :D

haha forlat men måste få skryta lite eftersom jag aldrig vågat dromma om det! Det amnet som jag haft så svårt med :) 

Marketing Examen gick det inte bra for nagon for sa han, lararen, ska låta oss gora om det pa måndag haha :)


Annars har jag fått en graslig hosta! Men det gor inte ont sa jag kan leva med det... ett tag...


Jatteroligt att jag fått nya lasare också :D

Uppskattar det mycket!

och om ni e ny och inte kommenterat så gor garna det så jag vet ungefar vilka ni e som laser!


Juste! Nasta vecka ska jag nog folja med Ungdomsgruppen till Myrtle Beach!

En valdigt popular strand vid kusten, Atlanten! 

Ska vara dar 4 dagar (Aker pa Fredag och kommer hem pa Mandag da vi e ledig)

Blir nog skoj! :)


Hejsvejs!



Av Albin - 4 januari 2009 01:26

Ja den har veckan har gatt onaturligt fort!


Har inte gjort sa mycket heller...


Nyar firades hos Tvillingarnas farsa. Det var val ratt roligt.

Spelade Rockband hela tiden typ.

Jag och grabbarna och Ashley, Tvillingarnas halvsyster, gick ut vid 12 slaget och "firade" ...

 Var sa gott som inga fyverkerier eftersom det e forbjudet i Georgia!

Det kandes konstigt...

Var typ bara nagot foretag som skot nagra langt borta och nagra busungar kanske som skot upp nagra fjuttiga saker.

Men jag klarar mig ett ar utan sant!


har haft svart att somna de senaste natterna...

Senaste natten lag jag och laste till tio i 1 ungefar, sen slutade jag och forsokte somna.... inte en blund. Kollade pa klockan och da var den 1:40 nagot sa da hade jag legat vaken 50 minuter... sa testade med att ta min mp3 och lata musiken sova mig... men jag lyssnade pa lat efter lat sa kollade tillslut pa klockan igen och da var den halv 3!

Men jag gav inte upp och la mig ner och pa nagot sett somnade, vet dock inte hur lang tid det tog...

Det e det att jag tanker for mycket. Pa allt.


Sa idag har varit en seg dag.

Vi var en svang till Augusta Mall, typ som Birsta City fasst mycket storre varuhus... men som vanligt hann jag inte hitta nagot eftersom de andra visste va de ville ha och gick direkt och kopte det och ville sedan lamna.

Lite trakigt... vill ju passa pa att handla nagot nar det e REA pa nastan allt.


jaja! Pa Mandag borjar skolan igen! Ska bli trevligt att komma tillbaka till vardagen...


Inte lika trevligt med alla Examens men jag har faktiskt pluggat till US history examen som jag tror ar pa Fredag! Den som jag e mest orolig over.

Men det ska nog ga bra nu. Mer orolig over Nick som inte ens kollat pa papperet typ och han maste fa minst C (G) i den kursen for att inte skickas tillbaka till Tyskland! ...


aja ska forsoka lagga mig hyfsat tidigt ikvall sa kanske jag somnar lagomt sent.


och foresten


GOTT NYTT AR! 

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards