Mot nya äventyr

Alla inlägg under mars 2009

Av Albin - 29 mars 2009 01:54

Om en vecka är man i Florida!

Kommer nog bli otroligt skönt ;)


Men först 1 vecka till med skola... fasst dagarna går otroligt fort nu sedan jag började gymma... det tar ju 1-2 timmar av tiden och efter det så orkar man inte göra så mycket typ... hehe.


Vet inte vad jag mer ska skriva... som vanlit.

Aja... hoppas jag har mer att skriva nästa gång!

Tjenixen!

Av Albin - 26 mars 2009 20:51

Yes! Angela och hennes familj erbjöd mig att åka på Cirkus idag!

Äta middag före och ha det trevligt...


Men jag tackade nej! För jag har massa skolarbete! YEY!

Men men... har redan haft så mycket kul den här månaden så det gör inget.

Bra att inte Mars raderades ;)


Aja, som sagt... skolarbete!

Poff!

Av Albin - 24 mars 2009 21:19

hehe, inte för att jag längtar!

Först vill jag ha en underbar, varm, svensk sommar med mina vänner! :D

och några sommarjobb skulle inte skada! :)

Har än så länge sökt 3st! woho! 'Hålla tummarna'

Av Albin - 21 mars 2009 19:56

Där gick det en vecka till!


De 2 största anledningarna till att jag inte "kunnat" skriva är

1. Min kära Amerikasnka bror Chris är som besatt av mitt The Sims 2 och vill spela det typ HELA tiden! och jag är för snäll att låta honom göra det för ofta!


2. Jag har börjat gymma! (Yeaah), och vi åker typ varje dag så det tar upp mycket av tiden...


Men ska skärpa mig och försöka hinna skriva nåra rader då och då!


Showen från förra Lördagen gick riktigt bra!

Har haft låtarna från showen i hjärnan typ hela veckan haha...


vet inte vad jag mer ska skriva... jag återkommer!

Av Albin - 14 mars 2009 02:09

ojojoj!


Så mycket nytt vi har fått lära oss idag!

Eller, vad mycket nytt vi blev visad som vi ska lära oss, för de flesta kommer nog aldrig lära sig allt perfekt!

För det är ju bara idag och litegranna imorgon vi har på oss att lära oss allt!


Tror att de flesta inte förstog det men det är alltså IMORGON, Lördag, som stora showen för publik är!

Men började ni inte igår Albin?

Jo, precis, det som är grejen, det som är så sjukt coolt, häftigt, underbart... Omöjligt?


Vi ska dansa sammanlagt 5 olika... nej 6 olika danser, sjunga 3 eller 4 olika sånger, på 2 timmar, som vi började öva på, vissa igår, men de flesta idag!

Så som ni förstår så hinner vi inte gå igenom varje dansnummer så många gånger, så det kommer vara otroligt svårt imorgon att komma ihåg allt!


Men ändå äre så roligt för alla 260 som gör detta (plus de 40 ledarna) är så glada och possetiva hela tiden, och det gör egentligen inget om man bara står som ett frågetecken ibland, huvudsaken att man är där och är med i gemenskapen!


Skulle kunna skriva om varje detalj vi gjorde idag, men det tar för lång tid och kommer bli rätt ointressant och tråkigt så... struntar i det.


Men ska väl gå ifrån datan och öva på de 6 danserna, om jag nu kommer ihåg de haha, och sen gå och lägga mig så jag är pigg imorgon!

Längtar såå!

Men så tråkigt att det är över efter imorgon också... detta är något som jag vill ska va typ 1-2 gånger i veckan... men men.


Va jag vet nu så kommer detta hända i showen:

En öppningsdans i början som alla dansar.

Efter det tror jag att alla sjunger i kör:

Broder jakob på japanska,

En fransk sång

En japansk sång som de ända orden från den jag minns är "moto moto" haha lyckat...

En sång från scottland

Sen avslutar vi med John Denvers Country roads!


Efter det så... aja jag minns inte vad som kommer i ordning och va de andra gör men jag kommer iaf dansa disco med killarna, Alla dansar Mary Popins, alla dansar The Lion King(Alltså inte disneyfilmen, det är typ afrikansk dans, riktigt coolt med bongotrumma och bambustavar och så hehe..), sen dansar alla Hip-Hop, och alla dansar någon Gym-dans, och sen i slutet slutar vi med att göra någon japansk hand-dans haha...!


Tyvärr får man bara filma andra halvan av showen, men det ska jag absolut låta typ Nick göra, så ni kanske kommer få se ;)


I'M EXCITED!

Av Albin - 13 mars 2009 02:52

Sitter vid familjens dator nu eftersom Chris haller pa att spela nagot spel som han vill fortsatta med senare, sa kan inte ta internet till min...


Jag har iaf haft en SJUKT NICE DAG idag... med borjan efter skolan!

Ar med i young Americans! :D

Sa vad ar det?


Young Americans ar en group manniskor som aker runt i hela USA, och t.o.m vissa lander i Europa, och pa 3 dagar satter upp en stor show med de som vill!


Tror kanske att jag namnde detta i ett tidigare inlagg? vet inte men det var Angelas mamma som tipsade mig och gav mig anmalningspapperet!

Sa jag anmalde mig tillslut och idag efter skolan borjade det!


Vi var ca 260 ungdomar och barn (Klass 4 upp till klass 12) !

Hm.. maste sammanfata det lite snabbt eftersom det ar sa sent och maste ga och lagga mig... sa ni kommer kanske inte forsta allt...


Men idag sa borjade vi med k'o'r-nummret, inget jag ar bra pa, har aldrig sjungit bas i kor forut hehe... men det var val intressant!

Sedan storre delen av dagen har vi dansat!

aaaaah det var sa grymt harligt och roligt!

Vi var uppdelade i grupper, jag var med High School Pojkarna!

Hela show dansnummret har temat: Hur dansen har forandrats genom senaste aren! Sa det borjan med 20-tal dans upp till 2000-tal!

Vi grabbar fick iaf delen (minns inte vilket artal haha) men Disco aret!

Sa vi har dansat lite Elvis och John Travolta! 

Det roligaste med den har delen ar att det maste inte vara perfekt!

Gar mest ut pa att ha grymt roligt tillsammans, och det ar toppen!


aja, far val kanske forklara mer imorgon!

For imorgon KOMMER VI GORA DETTA HELA DAGEN!!!

fran 8 till 9!! 13 timmar!!

Som ni forstar betyder det att jag har ingen skola imorgon!

Underbart!! :D och imorgon are teater/Drama delen sa ska bara njuta och ha roligt hela dagen! Sa glad att jag anmalde mig till detta!


/Discokillen! 

Av Albin - 10 mars 2009 01:02

Wohoo! Idag kom vi hem från en underbar resa!


HELT FÄRSKA BILDER PÅ BILDDAGBOKEN! ;D


och eftersom det var så många bilder och jag skrev under de flesta så får ni helt enkelt läsa där istället!


http://americafor1year.bilddagboken.se


Hoppas ni fått, och minns, gästlösenordet! :)


Njutande kille!

Av Albin - 3 mars 2009 21:57

haha, igår var vi lediga från skolan!

Varför?

För det börja snöa på söndagen!

PYTTESMÅ flingor och inge länge alls!

Men tydligen mycket för Amerikanerna så de var tvungna att ställa in skolan igår! Var ju t.o.m soligt och tort överallt när man vakna igår, haha!


Men jag klagar absolut inte! :)

Sova uuut och ha en varm dag hemma.... inte för att man gjorde någon nytta, men skönt var det! :)

 Fasst det betyder ju att vi måste ta igen den dagen efterom att vi MÅSTE gå ett viss antal dagar! ... knäppt typ.


Annars mår jag bra och livet leker! hehe

TJOHEEEEEEEJ!

Ovido - Quiz & Flashcards