Mot nya äventyr

Alla inlägg under juni 2009

Av Albin - 29 juni 2009 23:16

hej världen, om en månad fyller jag 18. det här året har gått jättefort, verkligen AAAASfort. typ.... 365 dagar. och det är ju hur snabbt som helst. har haft winnerbäck-maraton i dag. kung är han.


vet inte riktigt vad jag ska skriva mer... ska nog sova nu. klockan är trots allt snart halv tolv. alldeles för sent för en sådan liten grabb som jag.


god natt,

albin

Av Albin - 25 juni 2009 19:15

Musik betyder verkligen mycket för mig.

Speciellt när jag hittar RIKTIGT bra låtar.


Därför är det så jobbigt när man hittar en bra låt som man inte har, och man sitter vid en trög dator och kan inte lyssna på den någonstans för det hackar så och förstör låten helt.

JAG BLIR GALEN!


Vid sånna stunder önskar man att det var helt lagligt att ladda ner och att låtskrivaren/artisten/gruppen kan bjuda på det denna gång.


Bra låtar för mig är låtar som får mig helt lycklig, och om den är riktigt bra så ryser jag och... aa känner mig glad!

Det är oftast texten som gör den bra, men kan också bara vara låtmelodin.

För ibland älskar jag en låt som jag efter tag tänker: men jag har ju nästan ingen aning om vad låten handlar om. Då kollar jag upp texten.


Då är det så dubbelt härligt när jag märker att texten har en mening och betyder mycket, har ett budskap!

Men kan också vara så att jag märker att texten är hur dum som helst.


Vill också säga till er som dissar min musiksmak och så:

korv!

Vet att den är pinsam ibland, men man får väl  lyssna på vad man vill! 

När den rätta låten dyker upp, då säger hjärtat till, och då får ni säga vad ni vill!  


Blev ett musik och nörd inlägg! :)


If I were a booooy.... (8)

Av Albin - 25 juni 2009 12:12

Har MTV på i bakgrunden och...


vad i hela friden är detta för låt?


Cidinho & Doca - Rap das armas

Av Albin - 25 juni 2009 12:07

Ska gå och steka hamburgare.

Är just nu ensam hemma.

Dino är på fritids, ska hämta honom vid 2-3 ...


Varit en mycket rolig vecka!

Imorgon ger jag mig av till farmor.

På Lördag stannar jag kort till hos kusinerna och sedan åker jag hemåt.

Kommer komma med nattåg till Sundsvall vid 4 tiden på Söndag Morgon.

Förlåt mamma, hehe.


Sen har jag hela nästa vecka att träffa er alla goingar!

Hör av er så hittar vi på något! :)

 (Y)

Av Albin - 16 juni 2009 20:58

Eller just nu hos MALLZAN!!!


Äntligen typ... gått så OTROLIGT lång tid... fattar inte.


Kommer nog ta ett tag att installera sig till denna miljö igen!


Aja datorn får inte dö tydligen...

Kalas

Av Albin - 14 juni 2009 00:25

Så sjukt mycket som har hänt de senaste dagarna.

 Skriver bara en väldigt kort sammanfattning vad vi gjort:


I Måndags, 8:onde Juni, sa vi farväl till familjen, sen åkte vi ner till Savannah, Georgia, men var bara där typ 1 timme, sen Jacksonville, Saint Augustine, där vi åt middag och sov hos Lauries bror.


9onde Juni åkte vi och kollade runt i saint augustine staden sedan vidare till Daytona Beach, men vi var sen i tidsplanen och det var sent och inte så bra väder så vi åkte till Orlando där vi skulle åka på Alligator safari! Men vi kom försent så vi åkte aldrig någon båt men vi såg massa vilda baby alligatorer som simmade runt platsen vi var... det var ju coolt. Efter det åkte vi till hotell och sov.


10onde Juni vare dax för en hel dag på DISNEY WORLD!

Började i Magic Kingdom, vilket man kände var mer för yngre, men som var något man måste ha sett! Slottet och paraden till exempel.

 Efter magic blev det Ep-Cot som var något bättre!


11 Juni gick jag och syskonen, eftersom vi bodde typ 20minuter därifrån, till Island of adventure, som ligger bredvid Universal Studios, vilket vi inte hann med! Men Island of adventure var riktigt grymt! Vi hade riktigt roligt med massa bergochdalbanor och andra åkturer.

Vid 3 kanske mötte vi föräldrarna och vi alla åkte till SEAWORLD!

Sea world har 2 bergochdalbanor, men de 2 är de 2 bästa jag någonsin åkt, typ. Kanske inte, men de är riktigt bra! Kraken och Manta!

På kvällen åkte vi över till Tampa. Det tog ca 50 minuter att åka till Tampa men sen tog det 2 och 1 halv timme att hitta hotellet vi hade bokat!

Hotelladdressen fanns inte med i GPS:en...


Igår tog vi det rätt lugnt på morgon och åkte sedan till beachen!

Efter det åkte vi över till Miami!


Nu sitter jag i Miami på ett hotell, 26 våningar upp!

Har varit och shoppat lite idag men inte så mycket mera.


Det här är nog sista inlägget jag skriver i USA!

kanske...


Snart ses vi igen, SVERIGE!

Av Albin - 4 juni 2009 04:09

Om ca 14-15 timmar far jag se min underbara familj igen!!!

Aaaahh vad jag langtar!

 Kommer nog inte kunna sova inatt!


Hade en liten "going away" fest i lordags som var riktigt roligt!

Kommer dock inte fatta hur mycket jag kommer sakna allt och alla har forren jag ar hemma i Sverige igen.


Det var ratt sorgligt med sista skoldagen idag ocksa.

Aldrig mera high school for mig.

Fasst ar glad for det, att jag inte behover ga 1 ar till! Ar glad att jag gick 1 ar, men 2 ar skulle jag nog inte klara. Saknar Skvaderns skolluncher och sjalva skolan och folket och, ja allt! Sa mycket battre!

Kommer nog uppskatta allt dar hemma mycket emra nu.

Sverige ar sa mycket mera frihet! 


Aja... Sa mycket roligt som kommer handa fran och med imorgon, och trakigt iofs nar jag maste saga hejda till alla... men men!


SNART SES VI!

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards