Mot nya äventyr

Alla inlägg under december 2012

Av Albin - 10 december 2012 22:42

AAAAAAahh... bara en månad kvar.


Nu börjar det kännas att det är riktigt nära alltså.

En månad kvar... det är en tredjedels tid som vi kommer va på resande fot! Tänker man så känns det galet.


Det lite tråkiga i det här är ju att jag kommer sluta mitt jobb som personlig assistent. Inte för att jag alls har vantrivts eller tyckt illa om jobbet. Verkligen inte, det har varit en underbar tid! Men efter ett år så är jag mättad. Tror att jag kommer ha fått lite nya perpektiv på saker och ting efter den här resan så då kanske jag vill göra nåt helt annat. Därför bestämde jag mig för att säga upp mig istället för att bara söka tjänstledigt.


Idag var det sista gången för terminen som min brukare hade musik på kulturskolan = sista gången för mig att möta upp honom där... alls. Aldrig mer. På lördag blir sista gången vi badar... nästa onsdag sista gången vi har gympa. Får mer och mer separationsångest. Alla dessa rutiner som vi gjort tillsammans under ca ett årstid. Kommer verkligen sakna det. Är så tacksam att jag fått vara assistent till just den här brukaren och hans familj!


Ikväll var det avslutning för alla konfirmationsledarassistent-grupper för Njurundas församling. Det var trevligt, trivs verkligen sjukt bra med dom i min grupp. Vi tillhör ju dom äldsta och har därför varit tillsammans i många år med detta. Som tur är kommer jag träffa er nån mer gång innan jag åker!

Eftersom detta är det enda speciella jag gör utanför jobbet så betyder det väldigt mycket för mig.


Dagens låt: Metallica – The Unforgiven II

Bara för att jag i helgen märkte att Metallica äntligen finns på spotify!! Denna låt är en av de bästa, av dom få jag hört.

Av Albin - 9 december 2012 17:57

Tänkte att jag skulle göra om bloggutseendet lite... men efter några försök så ger jag upp.

Orkar inte fixa nåt jag är nöjd med nu heller så nu får det se ut som det gör...


Vet inte om jag har skrivit om couchsurfing här förut. Men lite kort så är det en sida där man kan hitta folk som har en soffa eller sängplats att låna ut för resenärer, gratis. Väldigt smart om man reser på låg budget som vi ;)


Vi ska verkligen försöka hitta hosts, folk att bo hos alltså, på så många ställen som möjligt under vår resa.


I fredags skickade jag iväg 3 förfrågningar till olika människor i Dubai. 2 kunde inte ta emot pga att dom själv är ute och reser den tiden vi ska va i Dubai, men den tredje tackade idag ja!! Så honom ska vi bo hos. En 23årig kille med filipinskt ursprung. Ska bli riktigt spännande :)

Det är en grej bara det, det här, att få chans att möta alla möjliga typer av människor med olika ursprung och livshistorier. Sen så får man uppleva landet lite annorlunda än som bara vanlig "turist" som bor på hotell och ser allt det plastiga. Med detta så får man lite bättre inblick i hur det verkligen är att leva i landet man är i. Åhh, kan inte vänta!!! 


Dagens låt: Darin – Be what you wanna be

Tur att Darin var med i "så mycket bättre" annars hade man ju helt glömt bort honom. Här är en låt som jag hörde en snutt av för första gången i programmet igår. Gick genast till datorn och sökte upp den när programmet var slut och åh, riktigt bra låt. Fasst samtidigt känns det som en låt jag kommer tröttna snabbt på...

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards