Mot nya äventyr

Alla inlägg under april 2013

Av Albin - 12 april 2013 05:12

Då är det endast en vecka kvar på detta äventyr, denna otroligt underbara resa.
Som alltid är det med blandade känslor. Så väldigt mycket roligt som händer när jag kommer hem som jag längtar till. Men samtidigt ska det bli riktigt ledsamt att ta adjö av tjejen som varit mitt underbara sällskap under dessa 3 månader. Vi kommer självklart försöka hålla kontakten, men kommer känna så konstigt att skiljas efter att ha varit uppi varandra så länge.

Här kommer lite snabbgenomgång om vad vi varit med om sen Mexico:

Key West
När vi landade i Miami så hämtade vi genast vår bil vi hyrt. En silvrig Honda blev det denna gången. Efter det åkte vi och sov en natt på Motel.
Dagen efter började resan ut mot Key west.
Väl där så kollade vi oss omkring, åt mat och gick sedan på bio.
The Impossible
Som nu är en av mina favoritfilmer. Så hemsk, men även så fin. Riktigt bra gjord och älskar filmer som berör en. Hade suttit och storbölat om jag var en sån som kan göra det runt annat folk. Inte det att jag inte vill, det går bara inte. Men tårögd blev jag allt. Rekommenderar den verkligen!
När natten kom var vi busiga och sov i bilen, vilket är olagligt i USA. Men vi tog risken eftersom vi inte kände för att betala ca 600kr var. Ingen upptäckte oss och vi kunde nästa tidiga morgon se soluppgången och sedan åka tillbaka till Miami.

Miami
Egentligen känns det som att vi inte sett Miami riktigt. Samtidigt som det känns som att det inte är så mycket att se. Men det vi gjorde var att första dagen åka till everglades, andra dagen besöka Monkey Djungel, vilket var stor besvikelse, och tredje dagen blev det en tur till Miami Beach för lite latande i solen.

Orlando
Älskade Orlando. Vi tillbringade 2 dagar på Universal studios och Island of Adventure (dom parkerna ligger alldeles intill varandra så vi gick lite imellan båda dagarna) och dessa ställen är lätt roligaste jag varit på. Massa intressanta åk och attraktioner. Var på Island of Adventure för fyra årsen. Det var dock sjukt mindre folk då. Nu var vi ju där påskhelgen = 60-110 minuters väntetid till allt populärt. För fyra årsen väntade vi högst ca 15? Om jag inte minns helt fel. Men som sagt, vi hade 2 dagar så vi hann endå åka allt vi ville på båda parkerna.
Mitt favoritåk var nog "Harry Potter and the forbidden Journey". Aldrig åkt en bättre simulator-attraktion. Så verkligt. Dessutom gick kön genom Hogwarts och rummen såg precis ut som vissa i filmen. Fanns tom tavlor där figurerna talade och rörde på sig, skitbra gjort!

South Carolina/Georgia
Sedan var det äntligen dax att träffa alla nära och kära från mitt utbyttesår. Lite över en vecka tillbringades där och en vecka har aldrig gått så fort. Är verkligen jättenöjd, fick träffa många goingar. Resan dit tog dock lite längre tid än vi trodde eftersom vi fick lite problem med polisen. Råka gå lite för fort så C fick böta en rejäl summa. Var en upplevelse det att sitta på ett "Sheriff Office" men nu har jag gjort det, så inte igen tack.
Under hela tiden bodde vi hemma hos min bästa vän Hope och hennes familj. Åh vad jag älskar den familjen. Så vänliga och hjälpsamma. Var även och träffade min värdfamilj jag hade 3 gånger. Fick även träffa Nick, tyska utbytesstudenten som bodde i samma familj samtidigt som mig. Inte hört något från honom på 4år eftersom han inte använder FB. Det var riktigt trevligt!

Övriga saker vi gjorde: Kollade på baseballmatch, besökte "Drive in Bio" och såg "The croods" och "Oz The great and powerfull" en andra gång, och Cecilia har även tatuerat sig.

Kommer sakna dom alla grymt mycket, men kommer komma tillbaka!! Det kan jag lova.
Nu är vi på vår resa norrut för att slutligen hamna i NY!
På återseende.

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards