Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2016

Ett år utan sommar

Av Albin - 23 augusti 2016 22:26

Ha... nejdå. Klart det blev sommar även det här året, men fort gick det som vanligt. Snart är den slut och i höst väntar många äventyr, iaf för mig.

Idag gjorde jag min sista arbetsdag innan jag går på tjänstledighet till årets slut. Ska dock hoppa in nån timme även imorgon innan jag vid 17tiden sätter mig på tåget till Stockholm. Där sover jag en natt, sen bär det av till Island som är mitt första stopp på 1månadsresan jag ska göra nu.

Idag är det exakt 1 månad kvar till första spelningen på kents avskedsturné... kommer hem från resandet för att gå på den + några till.

För övrigt var jag aldrig till Wien och Hope kom inte hit. Jag åkte dit istället. 2 veckor i staterna började jag sommaren med. Underbart. Sen var jag nyligen en vecka i Kroatien också. Jag bara reser och reser jag... men det är ju sånt jag prioriterar högst i mitt liv.

Vi har dock haft 2 dagar på jobbet nu då massa saker inför nya terminen förberetts och fixats pch planerats. Känns lite sorgligt att missa en termin med fina kollegorna och alla underbara elever... Men jag kommer tillbaka!

Har iaf börjat packa ikväll och än så länge känns det lugnt med allt. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards