Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Costa Rica del 2

Av Albin - 16 september 2016 19:37

Mitt försts dygn på hotellet i Tárcoles fick jag dock lite småpanik... så många blandade känslor, kändes inge bra alls med vissa saker.

Mitt rum var otroligt fint med stor säng och eget badrum. I duschen var ena duschväggen helt öppen ut mot naturen. Fanns såklart draperi så man kunde dra för. Men otrolig stämningsfullt att duscha till ljudet av exotisk natur. Men detta har ju även sina nackdelar. Första kvällen när jag går in i badrummet för att borsta tänderna så ser jag först en rätt stor spindel i handfatet... sen ser jag ännu en exakt likadan spindel alldeles vid hålet i handfatet som jag först inte sett... när jag efter tag går lite närmare och ska försöka he på vattnet för att spola bort nån av dom ja då springer det fram en tredje likadan spindel från kanten som är mot mig. Därför jag inte såg den. Så där stod jag med 3 halvstora spindlar i mitt handfat. Ville typ börja gråta men samlade ihop mig och satte snabbt igång vattnet. 1 av spindlarna den som var närmast hålet spolades ner. De andra vägra röra på sig först men efter lite skvätt på dom så sprang de från handfatet och upp på väggen istället.

Sen inne i sovrummet har jag under hela tiden haft besök av massa tusenfotingslarver eftersom det är rätt stor glipa mellan golvet och dörren ut...

Älskar att kolla på häftiga insekter men i sovrummet är jag gärna utan dom. Det är liksom okej så länge jag har ögonen öppna men när jag sover har jag ingen kontroll vad som händer så då vill jag gärna vara safe från dom... men det var bara bita ihop och försöka att inte tänka på dom. Justja första kvällen låg jag i sängen och åt godis som jag köpt i Kanada. La godispåsen på sängbordet och jag skojar inte.. efter 15-20min var sängbordet fullt av pyttepyttesmå myror... fattar inte vart dom kom ifrån ens, och så snabbt? Sjukt.

En annan sak med första dygnet var att jag var helt själv på hela resorten, förutom personalen. Tydligen fanns det en annan man inchekad men såg inte röken av honom. Så kände mig så ensam helt plötsligt. Jag gillar att vara för mig själv, men bara när jag själv får välja att vara det. Inte när det är påtvingat har jag insett. Eller så kan man se det så här, jag gillar att vara själv bland folk. Det lät bra.

Hursomhelst så bestämde jag mig för att bara bo 3 nätter på detta hotell. Letade upp hotell i Jaco och hittade ett best western med all inclusive, så det fick det bli resten av nätterna.

Åkte på en utflykt i Tárcoles. En promenad i regnskogen med egen guide. Så nöjd! Han var jättetrevlig och hade sån stor kikare så allt vi såg fick jag se genom den. 3 timmar gick vi i regnskogen men det kändes mycket kortare. Fick se både vit och svart fladdermus, 2 sorters apor, papegojor, fjärilar, nåt känguruliknande djur, ryggen på en sengångare och massa häftiga insekter. Sen påväg hem från regnskogen stannade vi vid en bro där jag fick se massa krokodiler i det vilda!

Annars har jag bara tillbringat tiden runt hotellet eftersom det fanns många häftiga fåglar och fjärilar att se bara där. Tex kolibris!

Vistelsen i Jaco vill jag inte skriva så mycket om haha... vet inte om jag ska se positivt eller negativt på den vistelsen. Det enda jag gjorde i 2-3 dagar var att äta och ligga i min hotellsäng... skämskudden på. Men vad tusan buffé både frukost, lunch och middag. Man orkade inte göra annat än att vila därimellan. Jag behövde det verkligen... (försöker intala mig). Nej men jag är nöjd över det för min ekonomi tillät inte fler utflykter ändå. Dom är inte billiga här i Costa Rica.

Så nu sitter jag på flygplatsen redo för min sista destination innan hemgång. Men har ju redan varit 3 gånger innan i NY så där kommer jag inte heller göra nåt speciellt. Bara hänga i Central Park hela helgen typ. Och äta gott hehe...

Men inte sörjer jag av att komma hem inte. Idag är det bara 1 vecka kvar till första spelningen med bästa kent!!! Är så sjukt taggad!!! 6 spelningar runtom i Sverige på 1 månad. Kan inte bli bättre. Dessutom har dom idag släppt deras 4 nya sista låtar. Så kan ha dom repeat. Redan fasst vid 3 av dom, den fjärde behövs lyssnas in lite mer på. Jaja tack och hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards