Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 17 maj 2018

Balance, Showdance, All instructor class

Av Albin - 17 maj 2018 20:36

Första passet 11.00: Balance

Ett skönt pass att börja dagen med. Fokus på rörligheten i kroppen, lite likt stretching och yoga. 


Andra passet 15.00: Showdance

Detta pass blev det en koreografi till Fergies låt "A little party never killed nobody". Hyfsad rolig koreografi som gav lite flås ändå på sina ställen. Detta nummer kommer senare under kvällen visas upp för dom andra. Men kommer till det senare.


Tredje och sista passet för dagen 17.00: All instructor class 

Detta kommer nog att ha varit det mest intressanta passet under hela veckan. Det enda passet den här tiden idag = så gott som alla Topphälsas ca 160 deltagare deltog på ett och samma pass. Dessutom var alla instruktörer(passledarna) också på plats. Först värmde vi alla upp tillsammans med bland annat "Do You love me"dansen som vi dansade till under "Oldies but goodies"passet.

När vi alla var uppvärmda så spred 7 av instruktörerna ut sig över den stora gräsmattan och motsvarade en övning var. Vi deltagare spred också ut oss hos varsin instruktör och gjorde dennes övning i 4min. Efter 4min fortsatte man till nästa osv tills man varit hos alla 7 instruktörer och alltså gjort 7 olika övningar. Jättekul!!

Passet avslutades med att nästan alla ställde upp sig på stranden och sedan till Baywatchlåten sprang alla tillsammans ner i havsvattnet. Inte jag dock, jag filmade hela händelsen ;)


Efter det passet var det bara för alla att gå och fräscha till sig för 19.00 var det dax för "Prisutdelning och avslutning". Under veckans gång har man kunnat vara med i olika små tävlingar på Instagram bland annat. Vi deltog dock inte i nån. Det visades även ett kort klipp som dom klippt ihop olika bilder och filmsnuttar som knäppts och filmats under veckan av instruktörerna. Vissa av deltagarna kom hit redan i fredags och därför åker dom då imorgon. Därför är denna kväll ikväll. Men för oss som kom i lördags har vi ju en dag kvar imorgon.


Direkt efter avslutningsträffen samlades alla utomhus och "Showdancegänget" visade upp numret vi lärt oss idag för dom andra deltagarna. Jag och Eve var dock inte med.


Nehe varför inte det då? Jo det ska jag berätta. Alla med all inklusive på det här hotellet får valmöjligheten att byta ut en buffémiddag mot att äta ala carte på hotellets Italienska restaurang. Så det hade vi råkat göra just idag och bokat tid där 19.30, just när dansen skulle visas upp. Vi hann dock se dansen från restaurangens uteplats innan vi gick in och satte oss.


Vi fick äta 3rätters på restaurangen utan att betala något extra. Det enda vi behövde betala när vi var färdiga var 2euro för vattnet. Sen gav vi även lite dricks till den otroligt trevliga och glada servitrisen. Maten var verkligen hur god som helst!!! Både jag och Eve är helnöjda med förrätten, huvudrätten och efterrätten. Dessutom lite skönt att komma ifrån buffén en måltid, även om det är toppen och mycket byts ut så är det mycket man tar lika varje gång.


Nu är jag jättetrött så hoppas verkligen jag lyckats skriva någorlunda sammanhängande. Ska upp på sista morgonjoggen imorgon så bäst jag lägger mig nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards