Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 18 maj 2018

Morgonjogg, H.I.T/Fight cardio, Afrodans

Av Albin - 18 maj 2018 19:22

Sista morgonen med morgonjogg. Så glad att jag orkar upp till alla 3 som varit, såå värt. Den här morgonen blev rundan den längsta av dom på 4.7km


10.00 trodde jag att jag bara skulle gå på passet: H.I.T (Högintensiv träning), men instruktörerna Allis och Sabina bestämde att slå ihop sina pass och så det blev ett H.I.Tpass med inslag av flght cardio övningar. Det gjorde det till ett extremt tufft men såå roligt pass, verkligen uppskattat!

Passet gick ut på att man med sin egen förmåga skulle göra:

10 Burpees

20 Kick eller butterfly situps

30 Knäslag

40 Armhävningar

50 Raka slag

60 Utfallssteg

70 Jumpingjacks

Man skulle alltså börja med 10 Burpees och sen steg för steg göra allt tills man gjort 70 Jumpingjacks, men var man klar då? Ånej, då skulle man ner till 10 Burpees igen så alltså efter 70 JJ skulle man göra 60 Utfall, sen 50 Raka slag osv hela vägen ner.. Så det var verkligen en utmaning men vi alla klarade det tillslut med olika tempon. Gick bra med 2 hårda men peppande instruktörer. Passet avslutades med att vi alla sprang 60meter 5 gånger.


Sedan gick jag direkt till tredje passet för dagen och det allra sista för denna resa: Afrodans

Ett sista danspass med Freddie, och äntligen den typen av danspass jag uppskattar mest. Koreografier i all ära men jag gillar bäst när man bara kör på med varje steg, Freddie byter mitt i ett steg och vi bara hänger på tills det steget sitter innan det byts till ett nytt steg, så man blir liksom aldrig riktigt stillastående. Mycket roligt med dans med afrikanska inslag, får man verkligen lära sig vart man har kroppen med alla stora härliga rörelser och skakande höfter. Mycket skoj!!!


Jag funderade länge på att köra fullt ut så här sista dagen och köra 2 pass till på eftermiddagen... Men nä nu hade jag fått köra 2 pass som jag var otroligt nöjd med så då bestämde jag mig för att vara just det: nöjd, och bara ta det lugnt dom sista timmarna här. Blev chill i sängen, lite sidor lästa i boken jag har med mig "Ferry tales" (som jag för övrigt hållt på med i typ 3års tid?...inte för att boken är dålig men jag har sån dålig koncentration när det kommer till läsning osv) innan jag helt däckade och tog en nap.


Efter jag vaknat från napen och Evelina kommit tillbaka från stranden så packade vi våra resväskor. 2.45 inatt går våran buss. 6.00 flyger vi från Kreta. 


Nu har vi ätit vår sista buffémåltid här och ska försöka få nån timmas sömn innan det är dags att göra sig iordning för bussen. 


Jag ska verkligen försöka ladda upp några av de bilder jag knäppt här när jag kommer hem, men det får nog bli på Facebook. Kanske kommer ett kort bonusinlägg imorgon också om jag får tid och ork över där jag summerar veckan. 


Vill avsluta med att ge ett stort tack till alla som uppskattat att jag bloggat och faktiskt läst alla inlägg(speciellt du Lena), jättekul!! Då känns det extra värt att ha lagt ner tiden på det. 

TACK!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards