Mot nya äventyr

Alla inlägg den 11 februari 2019

Av Albin - 11 februari 2019 16:05

För exakt 2 veckor sedan sa jag adjö till Sverige. Det har jag gjort många gånger tidigare men skillnaden den här gången är att jag inte har någon aning om när jag kommer tillbaka på svensk mark igen.

I många år har jag funderat på hur det skulle vara att jobba utanför Sverige. I ett annat land, med andra regler, kanske med annat klimat, annat språk osv..
Samtidigt har jag haft Nya Zeeland högt prioriterat på min lista av länder jag vill besöka innan jag dör (som egentligen bara är en lista jag har i mitt huvud just nu). Många har frågat varför, och jag kan nog inte säga annat än att det är för alla bilder/filmer jag sett från detta otroligt vackra land. Så varierade landskap och många olika klimat i ett och samma land.

Så för ett årsen ungefär gick jag till min chef och sa att 2019 sticker jag. För jag insåg att jag kommer aldrig komma iväg om jag ska leta efter ett tillfälle då det "passar". För tro mig, det kommer aldrig passa. Det är alltid någonting som håller en tillbaka ifall man tänker så. Det man måste göra är att bestämma sig för när det passar, och sen köra på det helt enkelt. Dessutom kan man bara söka arbetsvisumet jag sökt, för att komma in och få jobba på NZ, till man är 30.

Men det jag också bestämde mig för var att jag skulle sälja lägenheten min. Min älskade 2a i Kvissle som jag trivts så bra i. Men på något vis kändes även det så rätt nu. Det finns fler bra lägenheter där ute och jag har haft en längtan att flytta in till stan..

Sagt och gjort, lägenheten är såld och med det passade jag även på att få resa lite innan jag kommer fram till NZ. Därför ska ni nu här få min resplan:
28jan - 23feb - USA
(Florida, South Carolina/Georgia, Tennessee)
23feb - 17mars - Brasilien
(Sao Paolo, Iguazufallen, Rio, Manaus)
18mars - 24mars - Kanada
(Edmonton)
26mars - 1april - Påskön
2april - 8april - Tahiti
9april - okänt Nya Zeeland

Kan vara på Nya Zeeland 1år från och med 9 april men om jag stannar hela tiden ut det får framtiden avgöra.

Så ser det ut. Det får nog räcka som ett första inlägg, så kommer det ett nytt inlägg senare om tiden här i usa.

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards