Mot nya äventyr

Alla inlägg under april 2016

Av Albin - 24 april 2016 20:24

Var in och såg två föreställningar idag. Redan sett alla men kommer se många av dom igen nästa helg också. Måste ju passa på medan man kan. Vissa föreställningar sätter sig fast i mig så. Kan liksom inte glömma de i första taget. Blir så berörd av vissa av dom. En anledning till varför jag älskar teater.

Annars har jag idag hunnit med att må riktigt pyton också. Tankarna for omkring som jag vet inte vad och började tänka på mitt liv och ja ni vet hur det är när man tänker för mycket på sånt man inte ska tänka på. Började känna lite panik och ifrågasätta min existens och sådär...

Men det varade som vanligt inte alls nå länge. För som alla andra gånger så insåg jag att varför ska jag må dåligt för. Så istället började jag tänka på annat och känna mig helt awesome istället.

Det är det som jag tycker är så skönt med mig. Har mina tillfällen då jag mår riktigt kasst men det är som att bara jag får tillåta mig själv att göra det en stund så är det lugnt sen. Önskar verkligen att det var så för alla.

Justja imorse var jag lite crazy också, en annan sak jag gillar med mig. Spontan och crazy. Så nu har jag en resa till Wien inbokad i sommar. Ska tillbringa en vecka där med Hope innan hon kommer hit. Ser riktigt mycket fram emot det.

Men först blir det Paris! Klockan är ställd på 4 imorgonbitti. Då ska jag upp och packa och duscha sen in till tåget och möta dom andra "änglarna" som vår grupp så fint heter. Tåg till Arlanda och sen flyg till Paris. Tillbaka igen på fredag.

Av Albin - 20 april 2016 23:20

Den här veckan fick en mycket intressant start. Men allt handlade om lite missförstånd och klantiga fyllebeslut.
Så nej jag har inte varit med och snott någon mobiltelefon. Allt är ordnat och lugnt nu.

Nu lämnar vi det och pratar istället om Kvartersteaterns ung teaterfestival nr. 10! 10års jubileum för denna otroligt fantastiska festival. Jag fick ju själv äran att vara delaktig i festival nr 1, 2, 4 och 5! (Var i USA under festival nr 3) och har sett ALLA föreställningar alla festivaler 1-9, utom tredje då, minst en gång.

Har varit på Sundsvalls teater alla kvällar denna vecka hittills. Sett 8 av 9 premiärer, och måste säga att även iår håller många av föreställningarna högklass. Ni borde verkligen passa på och kolla på några av dom. Iår håller festivalen på i 2 veckor.

Annars så är det idag exakt en månad kvar tills Då Som Nu För Alltid släpps och jag kan knappt vänta längre.
Samma dag har även föreställningen som kvartersteaterns vuxengrupp gjort iår, premiär: Himlajord!
Den jag skulle vart med i men hoppade av av olika anledningar. Men ska bli grymt kul och gå och se den.

En sista sak som jag nästan längtat ihjäl mig efter är sjätte säsongen av GoT. Men snart är äntligen väntan över där också.

Av Albin - 11 april 2016 22:01

Ligger här nu och är jättetrött. Men tankarna bara snurrar och snurrar..

Mamma och kusin Emelie, som är på besök i staden, var här ikväll och åt middag. Typ första gången jag har middagsgäster i min lägenhet, och har snart bott här i 2 år. Var dock mamma som tillagade allt. Hatar själv att bjuda på mat så det är enda kravet jag har typ att om man vill komma till mig på middag, eller nån annan måltid, får man laga den själv hehe. Undantag i sommar när Hope kommer och bor hos mig.

Så då kan vi lika gärna ta den punkten lite snabbt. Hope är min bästa vän från året jag bodde i USA. Hon har varit här i Sverige en gång förut 2012. Nu kommer hon igen och ska vara här 3 veckor. Senast vi träffades var för ganska precis 3 årsen när jag och Cecilia bodde hos henne under vår jordenruntresa. Längtar sjukt mycket till det. Snälla låt det bli en perfekt sommar med mycket bra väder så vi kan vara ute i naturen mycket, vilket båda vi gillar.

Aja kände bara för att skriva lite smått innan jag somnar. Men orkar inge mer nu...

Justja blir ingen låt eftersom jag skriver via mobilen... vet inte hur man gör då, om det ens går... godnatt!

Av Albin - 9 april 2016 18:27

Då är det dags att få igång bloggandet igen. Varför det nu då?

Det här året har jag så mycket på gång så det känns bra att ha nånstans att sammanfatta allt.


De senaste veckorna har sjukt många tankar snurrat i mitt huvud. Har så otroligt mycket att se fram emot det här året. Fyra av sakerna har krävt och kräver fortfarande mycket planering, så ibland har jag knappt vetat vad det är jag planerar. De 4 största sakerna som händer iår är:


  • Eurovisionhelg i Stockholm
  • Besök av bästa vän från usa i sommar
  • Kents avskedsturné
  • Höstresande

I det här inlägget kommer jag börja med första punkten: Eurovisionhelgen i Stockholm.
Det är så att jag och 3 kära vänner ÄNTLIGEN har fått tag på biljetter till eurovisionfinalen i globen. Som vi pratat om att åka på sen Loreen vann. Men då fick vi inte tag i biljetter (tror vi knappt försökte få tag i några då..), så nu när Måns vann så snabbt inpå bestämde vi att nu SKA vi åka. Många fler chanser får vi nog inte medan vi fortfarande är tillräckligt intresserade av kalaset.

Det har varit 3 biljettsläpp. Har suttit och köat och hoppats på alla 3. De två första satt jag och köade 1 timme båda gångerna utan att få något. Så hade nästan gett upp när jag fick reda på det tredje släppet. Denna gång satt jag bara ca 15 min tills det stod att det var min tur att köpa, och vips hade jag 4 biljetter!!!

Vi är hur taggade som helst och så gott som allt är planerat och klart inför det. 


Ska nog även nu ha "dagens låt" bara för att jag älskar musik och gillar att tipsa om, enligt mig, bra låtar.

Men som förra gången betyder det inte att jag kommer göra ett inlägg varje dag, utan när jag väl gör inlägg så har jag med en låt jag vill tipsa om.


Så denna gång får det bli Lalehs nya låt som jag tycker är helt ok en dag som denna.

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards