Mot nya äventyr

Alla inlägg under augusti 2019

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt.
Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag.

Det jag gjorde på torsdagen var att jag skrev på massa papper och svarade på några frågor om vad jag gjort tidigare och skulle kunna tänka mig att göra. Sen till en början så skickar dom sms till mig dag för dag om platser där jag behövs eftersom någon av de ordinarie är sjuk eller nåt liknande. Fick även hjälm, reflexväst, arbetsskor, glasögon och artbetshandskar.

Så fredagen var ett tillfälligt jobb som gick ut på att jag hjälpte till att köra asfalt i skottkärra fram och tillbaka till de som lägger ut asfalten.

Ovido - Quiz & Flashcards