Mot nya äventyr

Alla inlägg under januari 2020

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag!

Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till och med att jag kanske bara stannar några månader på Nya Zeeland innan jag är nöjd och beger mig hemåt igen.

Hemlängtan har jag absolut haft, men värst var det nog då i juli. Hade det inte varit för att bror och bästa vän planerat att komma så hade det nog blivit att jag begett mig hemåt redan då. Är därför så tacksam att dom höll mig kvar.

Påtal om deras besök så håller jag fortfarande på att gå igenom alla bilder från det. Från att bror kom 9 november till att Evelina och Adam lämnade 6 december så hade jag tagit/filmat 2997 bilder/videoklipp. Håller fortfarande på att gå igenom de, tror jag gått igenom ungefär hälften än så länge. Många dubbletter och annat ointressant jag tagit kort på som jag inte vill ladda upp.

Hur som helst så vill jag egentligen bara säga att jag mår bra. Jag skriver flera blogginlägg dagligen i mitt huvud, men orkar aldrig få ner det i ord så här. Men förhoppningsvis kommer något mer inlägg innan jag återvänder hem. Skulle vilja göra ett inlägg om tiden då jag hade besök och vi reste runt, kommer förhoppningsvis i samband med att jag lägger upp bilderna. Sen skulle jag också vilja göra ett inlägg där jag skriver lite mer om de jobb jag hittills fått prova på.

Jobbade dock inget mellan mitten av oktober till i fredags. Men nu är jag faktiskt tillbaka på "Convention centret", byggarbetsplatsen jag jobbade en hel månad på mellan augusti och september. Trivdes otroligt bra där och blev faktiskt rätt ledsen när de inte behövde mer hjälp av mig. Men i fredags fick jag komma tillbaka och det känns hur bra som helst! Tanken nu är att jobba hela februari och mars, sen vara ledig sista dagarna i april, möjligtvis någon mer resa inom NZ.

Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards