Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Fortsattning fran gardagen....

Av Albin - 7 oktober 2008 21:46

Fredag

Gjorde sa gatt som inget pa dagen men pa kvallen akte vi forst och kollade nar var skol-fotbollslag (amerikansk fotboll) motte nagot lag. De forlorade som vanligt... har bara hant 2 ganger tror jag att de vunnit! En av de gangerna var gangen fore i fredags da jag inte gick for jag var hos local cordinatern blablabla... 


Efter matchen var det "homecomming dance" pa var skola.

Jag akte dit men jag dansade inte sa mycket. For det forsta sa gillar jag inte den dansen som dansades dar... kanns inte bra att dansa den och speciellt inte med yngre tjejer... ehm... och sen var ajg trott och ja... var inte min kvall riktigt. Men det var ratt haftigt!


Lordag och Sondag satt vi bara hemma och trakade... var skont men riktigt trakigt i langden...


Igar akte jag pa forsta basketball traningen.

Vi tranade inte basketball, vi sprang!

Vi kommer springa 1 timme varje mandag och onsdag denna manad.

Sen i November borjar vi trana basketball 2 timmar varje dag!


Men nar vi sprang markte jag 2 saker:

1. Jag hade battre kondition an vad jag trodde!

 2. De andra hade 10 ganger sa battre kondition an vad jag trodde


Sa jag tror inte mina tranare ar sa jatte nojda over mig... nar jag hade gett allt och var jatte nojd over mig sjalv sa vare typ halften kvar och jag kunde verkligen inte fortsatte eftersom mitt hjarta borjade gora ont och det ar inte bra... 

Men jag ska inte ge upp! Ska prata med de imorron och saga att jag ar med denna manad och kampar och forsoker fa min kondition riktigt bra.

Sen for de bedomma sista om jag ar "bra" nog att borja spela basketball.

Ska forsoka springa lite varje kvall for att bli battre.


Aja det ar for varmt att sitta har nu sa... ska ut och hoppa studsmatta eller sola mig i solen 'smile' haha... sorry, men jag maste fa njuta av situationen emdan jag kan!


Ha det bast dar borta i kylan! 

Brr

 
 
Ingen bild

jöllan

8 oktober 2008 22:43

idag var det frost ute.

 
Systeryster

Systeryster

9 oktober 2008 17:20

jag tror knappt mina öron (eh, ögon)! :) men jag blir lite avis, vad roligt att börja sporta så! jag tror du kommer att komma igång så de är nöjda med dig. :) som sagt, ge inte upp, och vad härligt att du själv vet när du gjort bra. Kul att höra lite om hur du har det! KRAMAR

http://baratankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Robin

9 oktober 2008 21:41

Det låter som du har det bra Abbe, skönt med sol:) hoppas det går bra med basketen ses på msn när du än kommer, och på Habbo när jag kommer in haha:D /Robin / INDIA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards