Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Tårtkalas!

Av Albin - 11 januari 2009 23:26

Idag foljde jag med mormorn till hennes kyrka.

Klev upp vid 9 tiden och vi lamnade huset vid 9:50 nagot...

 10 borjade undomsgruppen, sa kom lite forsent sa alla kollade pa en nar man kom, kandes lite pinsamt men gjorde inte sa mycket for alla dar e jattetrevliga och jag kom bra overens med de.


Efter ungdomsgruppen var det dax for vanlig gudstjanst inne i kyrkan med de aldre. Nar de va slut vare dax for Mexikansk lunch! 

De hade pyntat hela "matsalen" med mexikanska flaggor och saker.

Det var alla i ungdomsgruppen som ordnade det (men inte jag eftersom jag inte varit med sa jag visste inte om det...) sa alla de hade mexikanska hattar pa sig och nagra hade mustach! 


nar vi atit fardigt var det dax!

Tårt aktion!

haha

Vissa från kyrkan hade bakat tårtor till idag, så vi hade cirka 15st?

De tårtorna aktionerades ut och alla pengar gick till kyrkan!

OCH DET VA INTE RIKTIGT KLOKT!

Hogsta budvinsten(?) gick pa over 200 DOLLAR (tror det var 230...) !!!

haha skulle ni kopa en tårta for 1600kr?  Well, det gar ju till nagot bra!

Sa till slut nar alla tårtor va utaktionerade(?) vare tårtkalas eftersom de som kopt sina tårtor delade med sig till alla andra!

De va riktigt stiliga och goda ;)

Forsokte buda jag också men gick inte så bra nar jag bara hade 40 dollar med mig hehe... lagsta tårtan gick på 90 dollar tror jag det var...

 Aja, det var riktigt intressant!


Så vad har hant i veckan?

Studerat for examens!

OCH VET NI?

Gissa vem som fick 95/100 (A/MVG) på US history Examen? :D

haha forlat men måste få skryta lite eftersom jag aldrig vågat dromma om det! Det amnet som jag haft så svårt med :) 

Marketing Examen gick det inte bra for nagon for sa han, lararen, ska låta oss gora om det pa måndag haha :)


Annars har jag fått en graslig hosta! Men det gor inte ont sa jag kan leva med det... ett tag...


Jatteroligt att jag fått nya lasare också :D

Uppskattar det mycket!

och om ni e ny och inte kommenterat så gor garna det så jag vet ungefar vilka ni e som laser!


Juste! Nasta vecka ska jag nog folja med Ungdomsgruppen till Myrtle Beach!

En valdigt popular strand vid kusten, Atlanten! 

Ska vara dar 4 dagar (Aker pa Fredag och kommer hem pa Mandag da vi e ledig)

Blir nog skoj! :)


Hejsvejs!



 
 
Ingen bild

Robin

17 januari 2009 12:47

Jag skulle bjudit 230 dollar för en tårta om det hade varit en chockladtårta äter inget annat:D haha

 
Ingen bild

Malin Ruda

18 januari 2009 22:37

Hej Albin, och gott nytt år. Jag tycker att du kan mycket väl skryta, med de höga poängen, duktigt gjort. Saknar dig hemma i Njurunda, skulle gärna haft med dej i våran nya showgrupp. Blir inte bra utan dej. Och tack så mycket för brevet.:-) Hoppas du hör av dig när du kommer hem. Många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards