Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Disco, Hip hop, Marry Popins, The Lion King,...

Av Albin - 14 mars 2009 02:09

ojojoj!


Så mycket nytt vi har fått lära oss idag!

Eller, vad mycket nytt vi blev visad som vi ska lära oss, för de flesta kommer nog aldrig lära sig allt perfekt!

För det är ju bara idag och litegranna imorgon vi har på oss att lära oss allt!


Tror att de flesta inte förstog det men det är alltså IMORGON, Lördag, som stora showen för publik är!

Men började ni inte igår Albin?

Jo, precis, det som är grejen, det som är så sjukt coolt, häftigt, underbart... Omöjligt?


Vi ska dansa sammanlagt 5 olika... nej 6 olika danser, sjunga 3 eller 4 olika sånger, på 2 timmar, som vi började öva på, vissa igår, men de flesta idag!

Så som ni förstår så hinner vi inte gå igenom varje dansnummer så många gånger, så det kommer vara otroligt svårt imorgon att komma ihåg allt!


Men ändå äre så roligt för alla 260 som gör detta (plus de 40 ledarna) är så glada och possetiva hela tiden, och det gör egentligen inget om man bara står som ett frågetecken ibland, huvudsaken att man är där och är med i gemenskapen!


Skulle kunna skriva om varje detalj vi gjorde idag, men det tar för lång tid och kommer bli rätt ointressant och tråkigt så... struntar i det.


Men ska väl gå ifrån datan och öva på de 6 danserna, om jag nu kommer ihåg de haha, och sen gå och lägga mig så jag är pigg imorgon!

Längtar såå!

Men så tråkigt att det är över efter imorgon också... detta är något som jag vill ska va typ 1-2 gånger i veckan... men men.


Va jag vet nu så kommer detta hända i showen:

En öppningsdans i början som alla dansar.

Efter det tror jag att alla sjunger i kör:

Broder jakob på japanska,

En fransk sång

En japansk sång som de ända orden från den jag minns är "moto moto" haha lyckat...

En sång från scottland

Sen avslutar vi med John Denvers Country roads!


Efter det så... aja jag minns inte vad som kommer i ordning och va de andra gör men jag kommer iaf dansa disco med killarna, Alla dansar Mary Popins, alla dansar The Lion King(Alltså inte disneyfilmen, det är typ afrikansk dans, riktigt coolt med bongotrumma och bambustavar och så hehe..), sen dansar alla Hip-Hop, och alla dansar någon Gym-dans, och sen i slutet slutar vi med att göra någon japansk hand-dans haha...!


Tyvärr får man bara filma andra halvan av showen, men det ska jag absolut låta typ Nick göra, så ni kanske kommer få se ;)


I'M EXCITED!

 
 
Ingen bild

Robin

14 mars 2009 23:04

Dance to the music!

 
Ingen bild

Jeppe

15 mars 2009 02:30

Haha, ja man kan komma in på allt möjligt när man inte kan sova så nu är jag här! Önskar dig all lycka å framgång abbe, dansa skiten ur dom!

 
Ingen bild

Farsan

20 mars 2009 01:20

Hej Abbe!
Jag har skickat ett viktigt mail som du bör kolla snarast. Ha det bra!

 
Ingen bild

Pernilla

20 mars 2009 08:06

Åh vad avis jag blir på dig nu det låter ju skit kul speciellt att dansa. Jag vill också ju...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards