Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Livet med Gud är underbart!

Av Albin - 7 augusti 2009 12:58

Hallå livet! :D

 Just nu känns det helt underbart att leva!

Den här veckan har varit så fantastisk och jag har blivit så SJUKT inspererad och glad och varm och ja, älskar livet!


Blev ingen resa söderut i Söndags!

Kom på att jag inte hade fått min lön än så, det är lite svårt att resa utan pengar. MEN ISTÄLLET fick jag ett sms om frågan om jag ville vara lägerledare för Uteen-lägret för Pingstkyrkan!


Har ju varit med på dessa läger i hela mitt liv! 2läger varje år sedan jag var 8, förutom ett år då jag inte gick på sommarlägret eftersom det var under min födelsedag. Så ca... vi säger 16 läger! Helt underbart!

Men jag har aldrig varit ledare förut!


Skulle kunna skriva en bok om lägret, men det orkar ni inte läsa.

För oss ledare började lägret på Söndagkväll redan för lite planering och så.

På Måndag kom alla barnen och vi höll på tills Igår!


äh skriver mer sen :D




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards