Mot nya äventyr

Alla inlägg den 24 mars 2020

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv..

Man får endast lämna huset om något måste inhandlas snabbt. Man får gå på egna promenader eller löprundor, så länge man undviker andra.

Nya Zeeland har senast jag hörde 155 smittade, vilket inte alls är många jämfört med många andra länder. Men tycker det är bra att dom tar i med hårdhandskarna redan nu så kanske det finns en chans att helt få stopp på spridningen här.

När det kommer till min hemresa så får jag höra ny info typ varannan timme. Så väldigt svårt att veta. Vill inte skriva något detaljerat här heller ifall jag förvirrar andra med info jag knappt vet själv om det stämmer.

Men jag kommer leva på hoppet om att få åka hem 23 april, om inte annat ta varje chans jag kan för att komma med ett tidigare flyg. Men allt är uppbokat/inställt så det är nog om ud lyckas med att hjälpa oss.

Har kontakt med både ud och andra svennisar som är "fast" här.

Men det går ingen nöd på mig. Har ett bra och tryggt boende och mycket stöd från Chris som jag bor med. Men vill såklart ändå hem så fort det är möjligt.

Ta hand om er där hemma, jag saknar er!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards