Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Amerikansk Jul!

Av Albin - 26 december 2008 22:01

 Borjade med att sova till typ 12?... klev upp at frukost och satt lite vid datorn till grabbarna kom hem, som varit hos grabbarnas farsa.

Nar de kom gick vi ner i vardagsrummet och vi grabbar satte oss medan Karin och becky staplade upp vara presenter i vara knan och runt oss!


Nar inga julklappar var kvar under granan och alla hade hogar med klappar runt dem sa raknade vi till 3 sen var det bara att oppna! haha

Amerikansk julklappsoppning = Snabbt och vilt!


Fasst ok, den har familjen tog det ganska lugnt sa man hann nastan se vad alla fick. 

Jag fick 5 trojor! 3st var alldeles forstora sa de maste krympas i tvatten.

Sen fick jag massa akta sverige-saker fran mina riktiga foraldrar som kortlek med svenska bilder pa varje kort, pussel med sverige, GIF-halsduk. Sen fick jag sant spel nar man e 2-4spelare och alla haller i varsin sak och sen trycker man pa en knapp och det blinkar rott och nar det lyser gront ska man trycka och den som e sist far en stot! haha! Tvillingarna hade aldrig spelat det och det var sa roligt att se nar de fick stot haha!

Fick ochsa jattefin handuk av mormor som hon sytt in mitt namn och lite fint pa sen en kattungar-allmenacka som hon har gett mig varje ar i typ 5ar? haha sot hon e :)


Efter julklappsoppningen at vi middag tillsammans och efter det spelade vi alla pa Tvillingarnas Wii som de fick! Jatteroligt! Man blir verkligen svettig av det, speciellt Calev nar han spela boxnings spelet haha ni skulle sett!


Men jag har haft en underbar Amerikansk jul! 

Men saknar forstas vanliga julen hemma men det e ju bara 1ar sa :)


Julhalsningar fran Abbe!


 
 
Systeryster

Systeryster

26 december 2008 23:56

Kan du inte byta tröjorna till rätt storlek?
Härligt att du haft en bra jul!
Kramar!

http://baratankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie i Ringarum

27 december 2008 10:43

Roligt att du har haft en rolig Jul. Vi här i Ringarum önskar dej ett riktigt Gott Nytt År 2009.
Kramar ifrån oss allihopa!!!

 
Ingen bild

Marie i Ringarum

27 december 2008 16:58

Roligt att du har en bra Julhelg.
Vi vill önska dej ett riktigt Gott Nytt År 2009
Kramar ifrån oss i Ringarum

 
Ingen bild

mamma

28 december 2008 00:18

Tomt här, men det låter som du har haft det bra! Vi finns kvar! Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards