Mot nya äventyr

Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Albin - 17 augusti 2008 18:35

Jag är hungrig, har ont i huvudet och mår allmännt inge vidare...


Men igår mådde jag riktigt bra!


Jag åkte in till stan och fixa snabbt en present. Sen ringde jag efter skjuss av en jag inte känner men som också skulle till Malin såå... hon var shyst :)

 Vi kom fram och gick in och där var det mycket folk må jag säga... hade bara lust att använda det uttrycket...

Jag pratade lite med nåra, åt lite, va borta lite som vanligt, satt å stirra lite som vanligt, mådde bra helt enkelt! ...

Tyvärr var jag tvungen att sticka från de trevliga människorna tidigt för att träffa andra trevliga människor.

Så jag satte mig på Evelinas moppe och hon körde mig till VI (jag hade faktiskt hjälm), jag tackade så mycket för mig och satte mig på bussen in till stan. Det var 100personer på varje hållplats påväg in till stan, kändes det som... var väl många som skulle till selånger å supa antar jag... sorgligt, och jobbigt för mig för jag blev orolig att jag inte skulle hinna med njurunda bussen! Hade inte lust att vänta 1 timme på navet.


Såå när klockan var kvart över, då njurunda bussen gick, så sa busschaffisen i micken han har: "Killen som skulle till njurunda! Kan du komma fram till mig!?" ... alla blev tyst i bussen och nyfikna på vem det var. Jag också, tills jag kom på att det var ju jag. Så jag vaknade till liv och gick lite coolt(eh?) fram till honom. Då blev han en ängel i mina ögon och sa: "Jag har talat med han som kör njurunda bussen! Han väntar på dig! 'smile' "

Jag blev glad, sa typ tack, och gick tillbaka å satte mig...


På Njurundabusssen träffade jag Evelina och Frida! Som också skulle ut till Linnea! Så vi pratade å hade trevligt på bussen...

När vi kom till Kvissle kom Linnea och Lars?... tror jag... Nej, Emma var det!  Lars var inte med... bara Linnea och Emma kom och hämtade oss! För Lars låg och sov i Linneas säng när vi kom! Så va det! Hoppas ni antecknar...


Tillslut när alla gjort sig fina och tiden var inne så gick vi alla upp å ner å iväg till Juniskärs café! Där skulle vi gå in och se Ständut Blakk! Men när vi kom fram var det 20årsgräns! och det var det bara en av oss som va så... dessutom kostade inträde 120kr och det ville ingen av oss betala så vi stod utanför staketet istället å hade lika trevligt och roligt där!


Eftersom det här inlägget redan blivit sjumila långt så slutar jag här även fasst jag skulle kunna skriva massa mer! ... konstigt nog!


Fräs 

Ovido - Quiz & Flashcards