Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Älskade Fremantle...

Av Albin - 6 februari 2013 15:29

Åh vad vi gillar det här området. Fremantle är alltså lilla orten som hör till Perth, där vi bor. Hostlet är mysigt och bra, vi har nära till nästan allt, går 2 gratisbussar, en som man kan ta till stranden, tåget och övriga är inte farligt dyra med mera. Vi har dessutom, efter 3 veckors "uteätande" börjat köpa och göra våra egna måltider, vilket är både billigare, roligare och oftast godare. Detta visste vi ju innan men vi har helt enkelt varit för lata...

Dom 2 första dagarna här (söndag och måndag) blev det strandhäng i massor! Massa sola och bada. Klarade mig riktigt bra efter första dagen, bara en liten rand av solbränna på ryggen. Efter andra dagen var det lite värre. Röd om hela magen och ryggen och lite i pannan, och JA jag var noga att smörja mig. Använder faktiskt 50 i styrka eftersom jag vet att jag har ovan hy. Men vi låg för länge helt enkelt... Smörjde direkt med aftersun! Under hela tiden vi har legat där på våra handdukar så har vi haft besök av tjugotal, om inte fler, måsar. Så har rätt många måsbilder på Ipaden nu... Vet inte vad jag ska med dom till men. Många fina närbilder.

När man ligger sådär en hel dag så kan man inte låta bli att tänka värdelösa tankar... Började fundera på hur gammal en mås blir och hur man egentligen ser på en mås att den är gammal. Dom ser ju alla likadana ut. Förutom måsungar.

Igår tisdag stannade vi hemma på hostlet och tog det lugnt under dagen. Sen på kvällen åkte vi in till staden och gick på utebio!!! Det var mys. Vi satt längst fram på bönsäckar som ni kan se på bilden. Asskönt! Dock så gick inte den filmen som vi trodde, som vi hade tänkt att se. Istället så blev det filmen Argo, men det gjorde inget för den var mycket spännande och bra.

Idag har vi varit heeela dagen på Perth Zoo! Vilka häftiga djur vi har på våran planet alltså. Blir helt fascinerad varje gång jag går på Zoo, och har varit på många olika Zoo i mitt liv insåg jag idag. Blev mååånga bilder knäppta kan jag lova, därför kommer det inte upp nån bild därifrån på bloggen, förutom en på en känguru som min kära mamma efterlyste för nån dag sedan. Kommer lägga upp ett album från Zoo på FB nån dag när jag orkar. Imorgon kanske.

Men nu har jag suttit länge utanför Fremantles visitorcenter(gratis wifi hela dygnet, yay!) och det blåser rätt kallt så måste avsluta nu. Ska bli skönt att sova efter en sån härlig dag, eller ja, efter så många härliga dagar! Natt!

 
 
Ingen bild

mamma

6 februari 2013 23:26

Äntligen:-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards