Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Los Angeles och Mexico

Av Albin - 23 mars 2013 05:39

Om jag ändå skrev ett inlägg efter varje ställe. Så mycket som händer varje dag, men återigen får jag ta senaste tiden lite kortfattat istället.

Efter Las Vegas blev alltså Los Angeles nästa destination.
Bilfärden på ca 3 tim gick smidigt och bra och vi kom fram till LA precis vid solnedgången, otroligt vackert! Synd bara att vår bilruta var så skitig så det förstörde bilderna.

I LA har vi bott hos våra hostar Judd och Keith som har varit ett fantastiskt hostpar.
Båda två jobbade långa dagar men vi hann ändå snacka mycket, och även gå ut 2 kvällar tillsammans, under våra 4 nätter vi bodde där.

Förutom att umgås med dessa sköna herrar så utforskade vi första dagen Hollywood, andra dagen LA Downtown, och tredje dan LAs stränder, Manhattan, Venice och Santa Monica Beach. Dock hade vi väldigt dåligt väder, disigt och tråkigt, men Venice Beach iaf är alltid intressant. Så mycket skumt som pågår där. Man kan gå fram och tillbaka på vägen där och något nytt händer varje gång.

Sista natten med bil på västsidan av staterna så drog vi upp till Santa Barbara.
Mitt huvudmål med den resan var att få se en liten skymt av hur bror left i 3 terminer.
Därför blev vistelsen väldigt kort. Såg piren, huvudgatan och viktigaste: skolan!
Så redan efter en natt så åkte vi tillbaka till LA men fastnade i bilkö i ca 2-3 timmar pga att LA Marathon höll på för fullt = flera gator avstängda. Så vi hann inte göra så mycket förrän det var dax att lämna bilen och dra till flygplatsen.

Cancun!
Återigen en mycket trevlig och denna gång även mycket skojfrisk host tog emot oss.
Hos honom sov vi 2 nätter, Cecilia i en hängmatta och jag på en stenhård ihopfällbar sängmatta, väljer jag att kalla det för. Men det gick bra när jag la min sovsäck på som madrass.
Denna host, som vi kallar Gaspar, hade precis förlorat sitt jobb = gör inget om dagarna = hade all tid i världen att visa oss runt i Cancun. Mycket uppskattat i början men andra dagen ville vi bara ta en lugn heldag på stranden, medan han ville visa hela strand/hamnområdet. Nåväl, lite strandhäng fick vi iaf. Andra kvällen blev det även återförening med 2 norska tjejer som vi träffat på Fiji!
Åt tillsammans ute och gick sedan till en av klubbarna för att känna lite Springbreak feeling.

Tulum!
Cancun är typ Mexicos största turiststad, därför ville vi även utforska en annan stad i Mexico så vi skulle få ut lite mer av "äkta Mexico". Så vi bestämde att efter 2 nätter hos Gaspar ta bussen till närmast stad Tulum, med lovan att få komma tillbaka till honom sista natten eftersom vårt flyg till Miami går från Cancun.
Bussresan var på ca 2.5 timme, men åh vilka sköna säten det var, och hade ingen bredvid mig så jag njöt fullt ut och resan gick därför snabbt.
Tulum har verkligen överraskat många gånger.
Till och börja med så bor vi på ett perfekt hotell, iaf för mig.
Gratis lån av cykel, apnära till resans finaste strand(iaf i klass med Fijis stränder), apnära till ruiner, gratis nice frukost, och slutligen KATTUNGAR!! Jajamen, gissa om jag trivs. Hostlet har 3 vuxna katter och 7st söta små kattungar. Så glad att vi bestämde oss för att resa hit.
Nu låter jag bilderna tala för sig själv. Tro det eller ej men tog lång tid att sätta ihop dessa collage, men tycker sånt är kul så varsågod!

Ps: Idag fick jag mail om att jag kommer få tillbaka pengar för ned and breakfastet jag bokade på Hawaii men sen avbokat. Har mailat fram och tillbaka med booking.se ett tag nu men nuu så. Känns riktigt skönt eftersom jag har lite pengakris, behöver verkligen dom pengarna. Ds.

Ps2: medan jag skrev blogginlägget hoppa en kattunge upp i knät och ville leka lite, hoho. Så den fick sista bilden för inlägget ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards