Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2008

Born to make me happy?

Av Albin - 24 augusti 2008 20:12

Imorgon börjar skolan kära vänner!


men inte för mig...

känns så konstit!


Tänk att jag inte ska lägga mig tidigt ikväll(eller kanske att jag gör...), kliva upp tidigt, cykla till kvissle, ta bussen till stan där jag kanske träffar Angelica och Karin, vänta på Hagabussen(?) med de och några fler gamla klasskamrater, kliva på bussen, sätta sig på den vanliga platsen, se Härna komma springandes och precis hinna med bussen, se bussen åka förbi Lena som den brukar eftersom den först ska åka ut och hämta Victor och Linda kanske, se Lena kliva på bussen, kanske se Jossan kliva på där hon kliver på ibland, kliva av bussen, gå den långa lilla biten upp till skolan, gå in i skolan och träffa alla kära gamla klasskamrater... Tänk att min vardag aldrig kommer se ut såhär i höst!


och sen efter skolan går jag, Angelica och Sabbe ner för busbacken och snackar, mest de som snackar, men jag går nöjt bredvid och lyssnar.

 Vi har så otroligt många minnen från den backen. Kan inte låta bli att le när jag tänker på alla.

Vi har gått där både när det varit fullt med äckliga löv överallt som man nästan halkar på, när det varit regnigt och lerigt, när det varit snö och isigt, när det varit varmt och äckligt, när det varit kallt, när vi varit på glatt humör, när vi varit på gaylord humör, det har tagit 5minuter att ta sig ner och det har tagit nästan 20 minuter....

Ja... JAG KOMMER SAKNA DET! ... det ska ni veta!

 Tack för alla dessa fina minnen Angelica och Sabbe!


och tack ni andra! Har sjukt många minnen med er också!


Ha ett hejdundrandes bra andra-år nu! Ta vara på det!

 Sakna inte mig för mycket! Vi kommer faktiskt gå på samma skola 1år till förhoppningsvis ;) ...


Kram till alla blivande LS2:or på Skvaderns gymnasieskola!



 
 
Sabbe Skabbe Sabiina

Sabbe Skabbe Sabiina

24 augusti 2008 21:34

Jag kommer inte heller att glömma alla minnen i busbacken. Den är allt bra busig den där backen! :D

http://otroligt.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Presentation


Lev här och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards