Mot nya äventyr

Alla inlägg den 13 maj 2018

Av Albin - 13 maj 2018 22:14

Igårkväll började alltså min och Evelinas träningsvecka på Kreta. Efter en natt i Umeå så flög vi därifrån och landade på Kreta ca 15.30 Eftersom vi reser med Apollo så stod transferbussen redo direkt för att ta oss till vårt hotell: Cavo Spada! 


När vi kom fram hann vi inte så mycket mera än att checka in och gå till vårat rum innan det var dags för Topphälsas välkomstmöte. Där presenterades alla som håller i träningspassen den här veckan och lite övrig info.


Efter det blev det middagsbuffé. Toklycklig blev jag när jag såg ett bord fullt med sushi så gick direkt dit och plockade tallriken full. Men blev besviken då riset var grötigt och lätt den sämsta sushin jag ätit. Nåväl, buffé som sagt så fanns mycket annat att välja på.


Kvällen avslutades självklart med Eurovisiontittande på hotellbarens TV. Mina favoriter iår var Danmark, Tjeckien, Italien, Israel och typ Frankrike om jag måste välja 5. Så absolut nöjd med resultatet (tack och lov att inte Cypern vann).


Söndag

Eftersom Eurovisionkalaset inte var slut förrän efter 01 och vi inte somnade förrän närmare 02 så tog vi lite sovmorgon så här första morgonen här. Klev upp så sent vi kunde för att ändå hinna med frukostbuffén. Grymt imponerad över Evelina hittills vars tallrikar än så länge har varit mycket hälsosammare än mina. De som varit på buffé med mig vet att jag är den där som bara MÅSTE smaka av allt, och allra helst det som ser mest onyttigt ut.. typ. 


Hursomhelst, det jag egentligen vill skriva om här är passen jag går på och vad jag tycker om dom. Känner jag skrivit alltför mycket annat ointressant nu.


Första passet idag blev: Powerwalk 

Ja, behöver inte skriva vad der går ut på, men både jag och Eve kände att det var ett bra pass att börja veckan med. Vi var mellan 12-15pers som gick en liten runda tillsammans. Lagomt tempo och trevligt att se hur området runt resorten ser ut. 


Efter det gick vi direkt på nästa pass: House Dance

Ja där var vi betydligt fler. 30tal kanske? Som tillsammans försökte lära oss en och samma koreografi steg för steg. Ett hyfsat roligt pass, dock rätt svårt för en stel person som mig att lyckas få till alla steg. Eller är rätt bra på att tillslut få till alla steg men sen gäller det ju för resten av kroppen att hänga med på ett snyggt sätt, och det.. får jag nog underkänt på haha..


Denna kväll slutade med en föreläsning av Pamela Andersson, som bland annat är Topphälsas chefredaktör.

Riktigt glad att vi gick på den, tyckte det var mycket intressant att lyssna på och hon var duktig på det. Blev både berörd och inspirerad, precis som man ska bli av en föreläsning. Så kan rekommendera den om ni får chansen.


Sedan blev det läggdags, I nästa inlägg får ni förhoppningsvis läsa om måndagens pass.

Ovido - Quiz & Flashcards