Mot nya äventyr

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Albin - 14 maj 2018 20:29

Klockan var ställd på 06.30, men vaknade självmant 6.20, riktigt skönt. Så var bara att göra sig iordning och gå på dagens första pass: Morgonjogg/Powerwalk

Samling 6.45, och grymt många var vi. 

Jag körde med morgonjoggsgruppen och vi joggade ungefär samma sträcka som powerwalken igår, bara lite längre.

Gick fantastiskt bra för mig, så glad att jag verkligen kom igång med löpandet innan denna resa och hunnit utveckla en kondition som gör att jag klarar av att vara med på ett helt joggingpass. Hade jag bara kunnat drömma om förr.


Sedan blev det frukost och lite chill innan nästa pass 10.00: Fightfys

Här jobbade vi 2 och 2 med boxningshandskar och britsar(?), handskliknande saker som man tar emot slag med.

Evelina och jag körde tillsammans. Ett tufft men mycket roligt pass. 


Direkt efter fightfysen gick jag på nästa pass: Bootcamp

En utehinderbana där vi körde stationsvis 2 och 2. Det var 5 olika stationer där man skulle turas om och göra 2 olika övningar.

Station 1: Ena skulle klättra uppför ett nät och sen ner igen via trästege typ medan den andra gjorde armhävningar ståendes.

Station 2: Ena skulle gå ankgång bort till en pinne i marken och sedan springa tillbaka medan den andra lyfte ett mindre däck upp och ner ovanför huvudet. 

Station 3: Välta traktordäck (båda samtidigt)

Station 4: Ena stå på händer mot en vägg medan den andra sprang till ett staket långt bort och tillbaka.

Station 5: Ena gör plankan med raka armar medan den andra gick balansgång + hoppa över och krypa under pinnar 2 varv.

Hoppas ni förstod ungefär vad det gick ut på. Roligt var det iaf men fick dock riktigt ont i handlederna efter alla sånna övningar. Men kändes bra igen ett tag efteråt.


Lunchpaus innan vi gav oss på fjärde passet för dagen, ett nytt danspass: Schlagerdans

Denna gång fick vi dansa till Alcazar - Not a sinner nor a Saint

Vi gick igenom en hel koreografi till den låten och fick känna oss som riktiga schlagerdivor. Något roligare pass än housedans. Det här var mer rörelser med händerna medan house dance var mer med fötterna.


Tanken var att jag även skulle gå på ett femte pass: Löpteknik! Men vissa omständigheter gjorde att jag avbröt innan vi ens hunnit börja springa. Riktigt synd för ville verkligen vara med på det passet men å andra sidan är jag väldigt nöjd med de 4 passen jag gjort idag.


Övrigt strunt

Evelina har redan badat 2 gånger i havet och en gång i poolen. Jag har badat en gång i poolen. Solat har vi båda gjort 2 omgångar.


Vi är ständigt kissnödiga Vilket tyder på att vi dricker tillräckligt med vatten. Dessutom har ingen av oss bränt oss än = vi är duktiga på att smörja in oss. Hoppas det fortsätter så.


Sen måste jag bara nämna desserterna på detta ställe. Serveras dessertbuffé till alla måltider och jag är van att när det är så så ser det så gott som alltid mycket godare ut än vad det smakar. Men inte här inte! Här är der precis lika gott som der ser ut om inte godare. Alltså jag skämtar inte, så gott som allt vi smakat har varit ljuvligt gott. Så går bara inte att hålla sig borta från det. Men med all denna träning så är det väl okej (intalar sig själv..).

Nu slappa i sängen tills det är dax att sova.

Ovido - Quiz & Flashcards