Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 12 september 2008

Not Georgia.... South Carolina!

Av Albin - 12 september 2008 22:44

Ok... jag hade skrivit en massa om new york och nar jag var klar med det kom en av mina vardbroder, hostbrother, hit till mig och tankta visa hur jag fick det tre sista bokstaverna sa jag lat honom ta over... men han visste inte och istallet raderade han allt! ... ar det typiskt eller?


Well well... jag orkar inte skriva om det...

Men va? Vanta nu Albin! Du skulle val inte ha nagra vardsyskon?

Nej det skulle jag inte! Men jag bor inte hos den familjen jag skulle bo hos fran borjan! Varfor, ar en lang historia men jag kan dra den lite kort, sammanfattande, och helt obegriplig! Men jag gor mitt basta!


Kan borja med att jag och en annan svensk fran Sverige vid namn Viktoria, och en dansk vid namn Christoph, skulle alla till Augusta! Men Viktoria akte med ett tidigare flyg an oss av nagon anledning sa det var bara jag och Christoph pa flygplatsen i augusta. Vi vantade och vantade...


Tillslut kom en kvinna och hamtade oss bada!

Hon skjussade oss till ett hus med massor av utbytesstudenter! 

2 fran tyskland, 2 asiater, 1 fran slovenien tror jag en fran okant land och 2 svenskar, varav en va Viktoria!

Vi visste inte vad vi gjorde dar! Men jag trodde det var ett stalle att vila ut pa innan jag kom till min familj! Men tillslut fragade jag kvinnan som vi va hos nar jag skulle till min familj och hon sa att min vardpappa blivit sjuk sa jag kommer inte kunna bo hos dem! ...


sen bladdrar vi framat 1 dygn


Det kommer en annan kvinna och hamtar mig och de 2 tyskarna. 

Hon ar varan nya local cordinator! Eftersom hon vi hade misskott sig eller nat, hon var aldrig hemma och blablabla...


Men den nya kvinnan sa att den ena av tyskarna vid namn Nick, fatt en familj den kvallen sa hon skjussade honom till den!

Nar de star ute och pratar sa kommer den kvinnan och sager att familjen vill ha mig ocksa! Woho!


Sa nu bor jag hos en underbar familj, en mamma, en mormor, och 3 broder varav en ar tysk!

Lite konstit med 2 utbytesstudenter eftersom det blir lite av en "konkurans" ... men jag klarar mig! 


Jag har varit i skolan igar och idag och blivit jattebra bemott!

Men jag borjar pa riktigt med egna valda amnen pa mandag! Nu har jag bara f;ljt efter min vardbror Christoffer pa hans amnen...


Men jag kan inte skriva mer nu. Sa ni far ha det bast alla!

Saknar er massor! Jattekul att ni kommenterar! Fortsatt med det!


PS: It's really hot here

 
 
Ingen bild

emma halvarsson

13 september 2008 10:29

Meeeen så skönt att höra att allt är bra med dig! Och jag blir inte alls avis när du har det varmt och skönt och vi har höst här hemma..nej nej..det är ju skönt att få frysa lite ;-) haha

 
Skabbe

Skabbe

13 september 2008 10:45

Åh va skönt att höra att det är bra med dig! :D Hoppas du skriver mer om ditt nya liv på andra sidan, det ser jag fram emot :D

http://otroligt.bloggagratis.se

 
Josefin

Josefin

13 september 2008 19:35

Vad kul att du är framme och det gått bra, eller något sånt. Är du alltså någon annan stans nu? Vad förvirrande... Är du i en stad nu ungefär med internet och vägar utan hästar? :)
Kram på dig!

http://www.metrobloggen.se/josefinio

 
Ingen bild

Emelie

13 september 2008 20:47

Hoppas du får ett bra år i staterna kusin..=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards