Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 14 september 2008

New cell phone

Av Albin - 14 september 2008 01:26

Yeah, jag vill verkligen borja blogga pa engelska men da skulle jag skamma ut mig for mycket och det skulle ta san tid, aven om det tar tid nu ocksa att vanja sig utan de tre sista bokstaverna...


 Ar sa otroligt glad att jag fick denna familj!

Skulle inte fatt nara syskon i den andra, har har jag 3!

En annan valdigt bra sak med denna:

De har djur! 3 katter tror jag som man nastan aldrig ser och 2 hundar!

En av hundarna heter Bella!

Hon ar en jattefin liten hund! Hon kommer till en och staller sig pa bakbenen och gar, jatteduktig ar hon haha!

En tredje bra sak ar att om jag fatt den andra skulle det vara ca 30min till skolan, har bara 5 om ens det! 


Idag har vi tagit det lugnt, borjade segt med att kolla pa nan film pa tv!

Patal om tv! Helt sjukt vad manga tv dem har! De har verkligen 1 i varje rum nastan... men bara 1 dator vad jag vet...!

Men vi har varit och shoppat lite ocksa. Forst akte vi till en telefonaffar for att kopa telefon och nagot billigt kort till mig och Nick.

Vi var dar 1 och en halv timme tror jag haha, forsaljaren fick forklara manga ganger de olika alternativen. Jag tog det billigaste alternativet tror jag eftersom jag inte ar sa krasen. Men Nick ville vanta lite eftersom han vill kopa en telefon och kort som han sedan kan anvanda i Tyskland.

Jag betalar 1 $ varje dag, om jag har pengar pa mobilen, och da kan jag skicka hur manga sms jag vill! Sa om ni far onadiga sms fran mig sa vet ni varfor. Sen efter 9 och pa helger kan jag ringa gratis ocksa. Men inte till sweden tyvarr... men jag ringer gratis till alla har hemma hela tiden eftersom vi alla har samma kortsak...

 Sa jag har alltsa ett nytt nummer nu men det ger jag inte ut har!


Imorgon ska jag forsaka ladda mina bilder till datorn fran kameran sa ni far se lite fran NY och sa...


BajBaj 

 
 
Ingen bild

Emelie

14 september 2008 12:41

Så bra att du trivs och allt är bra... haha Bella så komiskt..^^ själv sitter jag här med halsfluss och öroninflammation och är riktigt avis på dig...=P vill ju me till USA!!

 
Ingen bild

emma halvarsson

14 september 2008 13:41

Nä skriv gärna på svenska så man fattar..hahahaha ;-)

 
Syster

Syster

14 september 2008 23:04

Haha, grym minsann, det var inget dåligt betyg!
Det är så otroligt roligt att höra att du har det bra! Jag tror absolut det var meningen att du skulle komma till den familj du nu kom till, det kändes inte alls lika klockrent om det första stället du skulle bo på. Men vi ber ju för dig så det är inte konstigt det ordnar sig så bra. =) PUSS på dig!

http://baratankar.blogspot.com

 
zita

zita

17 september 2008 16:32

Åhhhhh usa :) läste din blogg osv lite nu. lyckost. ja önskar ja kunde tillbringa ett helt läsår i usa. just nu är jag i NYC men ska hem om typ 5 dagar :/

http://fortune-zita.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards