Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Tacky day

Av Albin - 30 september 2008 01:38

Hmm...


I typ fredags efter skolan ville min "local cordinator" snacka med mig.

Hon sa att min vardfamilj var orolig over mig eftersom att jag var sa tyst!

De trodde inte jag var glad och att jag ville byta familj.


Just da i den stunden kom det som en chock och jag sa att jag inte alls var ledsen och att jag trivdes jattebra i familjen...

Men i helgen har jag tankt mycket pa det... vill jag verkligen spendera mitt ar i denna familj?

 Jag har tankt pa alla for och nackdelar.

 I Fredags var jag verkligen inne pa att bestamma mig for att byta familj!


Men jag kan inte gora det. Den har ar alldeles for trevlig mot mig och det gor allt for att jag ska ma bra och vara glad!

och jag trivs ju fakitskt har!

De ar inte som hemma men what? det ar ju det som ar meningen eller hur?


Sa nu kanns det jattebra igen att ha insett att jag upplever nagot nytt och spannande. Nya utmaningar! :)


I Fredags kom en av min vardbroders kompis Cody hit och sov hos oss.

Sen i Lordags akte vi alla killar, jag, Nick, tvillingarna och Cody med Codys familj for att aka "to the river" ... haha... hm, typ en park vid en flod?

Det var jattemysigt dar! Det var vi och massa slaktingar till Cody.

Fasst en sak jag inte gilla va att alla kommenterade hur tyst jag var!

Liksom, vissa sa det 5min efter att jag halsat pa de! Liksom de kanner mig inte? Visst jag ar tyst av mig men det ar inte lattare nar folk stamplar "Quite" i min panna sa fort jag moter de!


Men istallet for att tanka sa mycket pa det sa forsokte jag verkligen att kommunicera sa mycket som mojligt och alla var som sagt jattetrevliga!

De sager ju inte sa for att vara elaka, de ar bara inte vana vid det!


Nar vi atit oss matta sa for vi hem till Codys familjs hus dar vi sov over.

Men innan jag somna hade jag en lang pratstund med Codys mamma!

Hon ar jattetrevlig, tror vi satt och snacka nastan 2 timmar!

och dagen efter pa sondagen satt jag och snacka med Codys mamam OCH pappa i nastan 2 timmar! Sa de har nog andrat uppfattningen om mig!


Och det gar verkligen jattebra att snacka ocksa! Stannar upp med vissa ord och grammatiken blir fel ibland mend e forstar mig och sager jag pratar bra!

Woho!


Idag i skolan var det "Tacky day" = Alla som vill klar sig ovanligt, oppassande!

Jag hade tankt att bli stylad av min van Hope pa sondagen men hann inte det nar vi var hos Cody och sa... sa det fick bli en tuppkam som uppskattades av manga haha... kommer nog bilder senare hoppas jag!


Hope ar for ovrigt en av mina basta vanner an sa lange! Sa harlig tjej!

Vi har Art tillsammans (Bild). Hon kom fram och borjade prata med mig forsta lektionen och sen dess har vi snackat jattemycket!


Den 22 October ska jag och Hope ga pa konsert forhoppningsvis!

Trodde forst att jag aldrig skulle fa det for min vardmamma eftersom hon vill traffa alla mina tvillingbroders vanner innan och lara kanna de och sa.

Men jag tog upp det vid matbordet idag och hon lat jattepossetiv till det!

Det ar ett kristet rockband som spelar sa det kommer sakert bli askul!


Puh!!!! Langt inlagg idag!

Men ni far nog vanja er vid det!

Kommer blogga mer sallan men nar jag val bloggar blire langt!


Juste! Imorgon ska alla som vill kla sig "retro" + 70 och 80tal!?

Vet inte om jag har nagot sant men det blir kul att se de andra!

och pa Onsdag ska alla kla sig "Black and red"!


Kram pa er!!!

 
 
Isabell

Isabell

30 september 2008 09:13

Vad skönt att höra du har det bra där borta :) Massor med kramar

http://izabellisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pernilla

30 september 2008 21:30

De låter som att de är jätte kul :) sedan brukar du ju vara rätt tyst ibland :P

 
Ingen bild

Robin

1 oktober 2008 18:34

Låter som du har kul Albin aka Abbe :) Det är nog bara amerikanare som är snackiga av sig och vi svennar är så isolerade av oss haha:D aja Ciao mannen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards