Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Dagarna går

Av Albin - 20 april 2009 23:34

Snart kommer de ... :)


De jobbiga är att...

Varje dag skriver jag massa blogginlägg... i mitt huvud.

Oftast på kvällen/natten när jag ligger i sängen och tänker/funderar på allt och inget. Eller när jag sitter ute i solen och bara är.

Ibland i skolan, ibland någon annanstans.


Men nästan alltid när jag sitter här så... gömmer de sig. Försöker hitta de jag tidigare skrivit men kan bara inte komma på de.

Därför vore de ju bra om vi hade fixat det där med trådlöst internet så jag bara kan springa efter min kära dator och skriva av mig när sånna tillfällen kommer.


Aja, kanske det skulle funka att gå omkring med papper och penna i fickan och skriva ner mina blogginlägg när de kommer... men hur löjligt låter inte det? ...


Annars så har duschen gått sönder... eller vi har inget varmvatten i duschen iaf, så inatt sov vi hos Laurie, och imorgon får vi helt enkelt duscha i handfatet som jag gjorde igår morgon... om vi inte sover hos Laurie igen... men men.


Nu låter det som att vi snart ska åka till gymmet sååå

Hej kollikok!

 
 
Ingen bild

Pernilla

23 april 2009 08:08

hihi jag har alltid med mig block och penna vart jag än går så jag kan skriva ner idéer till lite olika saker jag får :look
Så det är inte så farligt :P Det är rätt härligt att få skriva av sig faktiskt. :)

 
Ingen bild

Josefin

23 april 2009 23:44

Haha, spring runt med papper o penna ändå, det är inte så konstigt när man väl är van vid det =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards