Mot nya äventyr

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Albin - 28 februari 2009 22:36

Har en kännsla av att denna månad som kommer, kommer bli väldigt långsam och tråkig. Speciellt om vi inte åker på skidresan nästa helg!


För då kommer det inte, som jag vet än så länge, att hända något speciellt roligt. Vi har inga lovdagar, och om Mars försvinner går det ju snabbare till sommaren! :D och dit länktar jag riktigt mycket!


Fasst vi kan ju inte radera morgondagen! och jag hoppas att ni vet varför! ;)


Tjohej!

Av Albin - 28 februari 2009 00:39

Kanske jag överdrev lite när jag skrev att skolarbeterna gick neråt...


Det var bara det att vi hade ett projekt i world-historyn som vi hade 1 månad på oss att göra och jag gjorde typ allt som behövde göras på 1 helg!

Förstår inte varför jag ska skjuta upp hela tiden...

och det är ju det att det projektet gillade jag verkligen!

Det var 3 delar.

Första delen så skulle man svara på 9 frågor om livet i ett medeltids-slott!

Andra delen skulle man BYGGA ett eget slott (Hur roligt är inte det? :) )

och tredje delen skulle man skriva om ett slott som redan finns!

sen gemföra sitt eget slott med det slottet och så!


och som jag sa, när jag satt där på Söndagen så insåg jag hur roligt det var och vad mycket ideer och så jag hade, men så lite tid!

Aldrig att jag skulle hinna få ihop alla mina tankar och ideer!

Det gör mig så besviken... och på så sätt kändes de lilla som jag fick ihop så dåligt eftersom jag hade mera att ge, men inte tid!


Men hursomhelst var det tydligen inte så dåligt!

Fick betyget till projektet idag och det var 93/100 = precis A/MVG! :)


Gjorde 2 history test idag också!

Första på morgon i US history, som jag fick reda på när alla var klara.

Fick 95 på den!

Sen i world historyn gjorde jag ett långt test på 2 kapitell som jag inte fick reda på resultatet men det kändes riktigt bra! Svarade på allt. :)


Så tro inte att jag helt gått tillbaka till slöfocks Abbe! haha

 Vi har fått ett nytt projekt i US historyn nu där vi är 3 och 3 och fått en person som vi ska göra en liten teater om!

Det känner jag mig jätte pepp på!

Så jag SKA jobba med det nu i helgen så vi har hela nästa vecka att finputsa den :) (Ska lämnas in nästa fredag)

 Tog alltså på mig att skriva manuset och så hehe!...


'Peppad Albin' !!!

Ovido - Quiz & Flashcards