Mot nya äventyr

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Miss Fox Creek 2009

Av Albin - 2 februari 2009 02:14

Igarkvall var det "Padgent" kvall!

Typ skonhetstavling for tjejorna pa min skola.

Sammanlagt var det 40 som tavlade tror jag.

Varje arskurs tavlade mot varandra!

Det betyder att det blev 4 vinnare i slutet! (4 klasser 9-12)


Svenska utbytesstudenten Rebecka pa min skola tavlade.

Kom dock inte bland de 3 basta (bara de 3 man fick reda pa)

Men ganska stolt over henne nar konfranciern? haha ingen aning om hur det stavas, men nar hon sa att hon va fran Sweden, hade lust att stalla mig upp och skrika SVEERIGE WOHOOO!, men jag ar ocksa mansklig.... ibland.

 haha och alla tavlande svarade pa vilken lat som passade in pa de sjalva mest, typ, och hon svarade Elegi med Lars Winnerback och haha hon som presenterade henne sa "I hope I pronounce this right now/Jag hoppas jag uttalar detta ratt nu!" om hans namn och haha... nej, det gjorde hon inte. 

Men men, Svenska e inte sa latt for de stackars Amerikanerna.


Nasta helg ar det planerat att aka pa den lilla skidresan!

Men det beror pa om Karin far hennes Lon fore... sa vi far se!

Hoppas verkligen pa det, kommer bli sa roligt :D


Annars vet jag inte vad jag mer ska skriva...

Familjen har bokat biljetter nu for att komma over och halsa pa! 

Langtar otroligt mycket till det, de kommer sista tiden sa forhoppningsvis aker vi tillbaka till Sverige samma dag! 


Borjar sakna er dar hemma mer och mer.

Tanker pa er ofta! Allihopa!

ok, alla som jag kanner...

Faktiskt, aven om du inte tror att jag tanker pa dig, eftersom vi kanske inte snackat pa over 1 ar eller kanske 2, sa tror jag att jag nagon gang har tankt pa sa gott som alla som jag haft och gora med i mitt liv!

t.o.m personer som jag slutade snacka med nar jag borja 1:an...

Tankt mycket pa er som jag forlorat kontakten med under mitt liv som jag onska att jag fortfarande hade kontakt med.


Nu borjar det har inlagget bli for djupt och nostalgiskt(?)... minnen.

Sa det var allt for mig denna gang! 

/HanSomMinnenBetyderAlltFor


 
 
Ingen bild

Emelie

2 februari 2009 18:55

hahaha Albin du skulle gjort de..XD så kul det hade varit...=P eller okey lite pinsamt kanske..=P åhhh jag vill me till staterna, väldans lyckost du är abbe som fått vara där så länge ;)

 
Systeryster

Systeryster

4 februari 2009 00:02

Idag kom brevet!!! :D Jag blev så glad så glad så glad! Kramar i mängd

http://baratankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Emma Halvarsson

9 februari 2009 19:27

Hejsan Albin. Hörde att jag var en av dom du tänkt på iaf, det var ju smickrande. Som du hörde så har det varit lite hektiskt i vår familj men nu har jag iaf snokat rätt åp din blogg igen och fortsätter följa dig ;-) Du, det hade varit coolt om du hade ställt dig upp och vrålat..hahahha. Man blir lite patriotisk när man är borta sådär....min gamla pojkvän från gymnasiet bodde i usa ett år och han blev nästan gråtfärdig när det var reklam för Volvo på tv:n ;-) ha det så bra! Kram //emma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Albin - 24 mars 2020 20:46

Om ca 15 timmar sätts hela Nya Zeeland i "total lockdown", level 4 av 4 krisnivåer. Detta innebär att alla måste självisolera sig hemma i 4 veckor. Allt kommer vara stängt förutom livsnödvändiga saker så som sjukhus, apotek, mataffärer osv.. Man f...

Av Albin - 28 januari 2020 04:59

Jaha, då har det alltså gått ett helt år sen jag lämnade Sverige.. eller lämnade låter väl fel, tog en paus snarare. 24 april återvänder jag! Jag trodde nog att jag skulle ha mer hemlängtan än vad jag har nu efter ett år. I början tänkte jag till...

Av Albin - 13 september 2019 06:02

Den här veckan har varit otroligt intensiv, men såå rolig. Förra veckan var jag sjuk så jobbade bara måndag. Tror jag åkte på nåt influensa liknande virus. Hade ont i hela kroppen ons och tors tillsammans med halsont, hosta och massa snorande. Slu...

Av Albin - 25 augusti 2019 10:05

Ibland går det väldigt snabbt. Extrastaff är Nya Zeelands svar på arbetsförmedling. Fick tips om att gå dit och se om de hade nåt jobb till mig. Gick dit en torsdag och direkt hade dom ett jobb åt mig för nästa dag, Fredag. Det jag gjorde på tors...

Av Albin - 29 juli 2019 13:02


Låg fortfarande i sängen när telefonen meddelade att mamma ville starta ett videosamtal. Svarade och la ifrån mig telefonen. Samtidigt som jag klär på mig hör jag hur mamma och andra familjemedlemmar sjunger för mig. Är påklädd och tar upp telefonen ...

Ovido - Quiz & Flashcards