Mot nya äventyr

Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Albin - 13 juni 2008 23:33

En dagbok ska man inte gå tillbaka och ändra i. Jag gör så iaf. Därför skriver jag om gårdagen under detta datum!


Det kändes som att jag var överallt igår av någon anledning. Kanske för att jag var hemifrån så länge...

På morgonen cyklade jag till dyket för att kolla på Essviks skolas avslutning.  De började 10 där och jag kom dit ungefär en halvtimme före. Det var roligt att se alla barnen igen.


När jag stod där så kom en kvinna jag känner fram till mig och undrade om jag var ledig i sommar! Hon ville att jag skulle jobba som personligassistent för hennes son, som jag också vet vem det är men nämner inga namn här. Det tyckte jag var jätteroligt att hon frågade mig! Skulle gärna vilja vara det åt den här killen, men det är bara det att jag inte riktigt vet om jag har tid eftersom jag har 2 andra sommarjobb också. Kanske att vi får in att jag kan jobba med honom några veckor men då har jag typ INGA lediga veckor på sommaren... men som sagt, det skulle vara så roligt. Aja, hon skulle höra av sig nån dag när hon visste lite mer hur mycket jag skulle tjäna å så.


 När det var slut på dyket cyklade jag in till Kvissle och mötte Jossan! :D

Vi skulle in och se när John bauer 3:orna tog studenten. Vi satt och snackade en lång stund tills bussen kom. Väl inne gick vi till IP.

Det var typ bara Camilla och Frida som jag kände av alla 3:or på john bauer.

Inne på IP träffade vi Linnea, Sofia, Evelina, Jocke, Oskar och Ulrika. De undrade om vi skulle med och äta lunch efteråt. Jossan skulle åka hem för att träffa några kompisar så hon och jag skildes åt och jag hängde med de andra. 


Vi gick först från IP till MCdonalds och åt, sen gick vi till hedbergska för att se när de 3:orna tog studenten. Men vi kom dit 40 minuter före det började så jag lyckades ställa mig längst fram! När det väl började var det 100tal bakom mig. Men jag fick iaf jättebra bilder ;) 

Jag gick speciellt för att se när Gustav tog studenten men väl där kom jag på, och såg flera andra jag känner. 


När alla gått ut där så gick jag, Ulrika, Jocke och Evelina till Tonhallen för att hämta Linneas bil. Vi, eller ja Ulrika körde och plockade upp Linnea vid SCA vid ån. Sedan körde vi ut till Ljustadalen och hem till Frida för att fira henne. När vi ätit oss mätta där åkte vi alla vidare till Gustav i Bosvedjan. Där åt vi också mätta... (hmm) ... Men jag och Linnea stannade dock inte så länge eftersom Linnea skulle på 1 tredje studentfest i Njurunda! och jag tog chansen att få skjuss till Kvissle.


Såå, hon släppte av mig i Kvissle där jag tog min cykel och cyklade hem. Eller nästan hem, till Julia! Knackade på hennes fönster för att säga hej bara, men då pratade hon med sin Syrra som precis frågat henne om hon ville bowla, som ledde till att JULIA frågade MIG om JAG ville bowla med dem. Jag som inte hade något annat för mig tackade såklart ja. Vi bowlade i birsta! Så ja... kändes lite onödigt att jag åkte hem typ...


jaja, vi bowlade å hade kul!? .... typ ^^ ! Fasst Julia vann med fusk(a).


Man ska inte skriva blogg när man är såhär trött som jag är nu men men. Hoppas ni förstår LITE av de jag skrivit ^^... ni som överhuvudtaget orkar läsa...


GooooNatt!  

Ovido - Quiz & Flashcards