Mot nya äventyr

Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Albin - 8 juli 2009 23:05

Idag när jag stod och klippte sidorna på häckarna så tänkte jag på något som jag tänkte att jag bara måste blogga om!

Tänkte också att jag självklart skulle glömma det, men om jag tänker på DET! då kommer jag komma på det. Men vad var det jag skulle tänka på?

Jag är hopplös...


Nu är all häckklippning färdig! Vi har toppat alla häckar, klippt av alla utstickande pinnar (sågat sidorna raka och snygga), och nu idag så klippte vi liksom snett på sidorna längst upp, så att snön ska falla av i vinter...!


Hade ingen lunch med mig idag. Huset var så gott som tomt på ätbara saker... inte ritkigt. Men vi hade inget vettigt att ha som lunch.

Så på lunchen cyklad ejag till Ica-Bommen för att köpa mig en salladstallrik. Men jag hittade 2st som jag inte kunde bestämma mig riktigt om vilken jag skulle ta. Men då var jag klantig och vips så tappade jag en av de i golvet. Tog snabbt upp den och såg att dressingburken inuti hade spruckit så det var dressing överallt, så då fick jag tvångstanke att jag var tvungen att köpa den. Kunde bara inte ställa tillbaka den, och ville inte ge den till personalen, så på så sätt fick jag hjälp att bestämma mig.

Usch vad lång paragraff om något så ointressant.


Brorsorna och jag var iaf iväg för att handla ikväll! Köpte mycket så jag kan ha som fika och lunch varje dag nu en tid framöver! Går åt mycket mat när man jobbar. Men då när vi skulle betala så gick larmet när jag gick genom!

Om jag inte skrivit om det så gick larmet senaste gången jag var på Ica också! Andra gången irad, och samma kassörska var där som då, så hon måste tro att jag är värsta tjuven eller nåt.


Men jag stod lugnt och tömde fickorna på allt jag hade, och det är mycket som ni vet om ni känner mig. Men då pep den fortfarande när jag gick igenom! Så måste ha varit byxorna som inte är avlarmade. Köpte de i Miami och första gången jag hade de i en affär idag. Så vart orolig att jag skulle behöva ta av mig de, men kassörskan var snäll och lät mig gå!


Om larmet går nästa gång så blir jag arg!

Orkar inte att folk får misstankar om mig som är så god. Hehe.

Nä men det är ju rätt jobbigt.


Blir ju bara senare och senare som jag skriver dessa inlägg, och varje dag har jag tänkt lägga mig tidigare... suck. Att det ska vara så svårt.


Men men, stänger ner nu!


Pip


PS: 1 vecka kvar till bio med Pernilla och se nya HP filmen! Längtar grymt! :D

Ovido - Quiz & Flashcards