Mot nya äventyr

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Albin - 13 juli 2009 22:58

Känns det som iaf...

Men SJÄLVKLART är jag grymt tröttast, så orkar jag ta upp allt?

Aja, gör mitt bästa.


Börjar med på morgonen så kolla jag ut genom fönstret och var helt säker på att jag såg att det regnade! såg jättegrått och trist ut. Så jag sände iväg ett sms och fråga om vi verkligen skulle jobba idag. Men när jag kom ner i köket och kolla ut vare ju rätt fint väder, regnade inte iaf. Så vet inte vad jag fick det ifrån.


Påväg till Kyrkan så hände en rätt sorglig händelse, tycker jag.

Satt en pojke, 1år yngre än mig något, med hans tjej på en bänk.

Han var väldigt onykter och skrek för fullt! Men jag cyklade förbi som ingenting. Men då såg han mig och skrek efter mig:

"HAHA vilken jävligt ful cykelhjälm din bögjävel" ... något i den stilen.


Usch, vad förbannad jag blev. Ville mer än gärna vända om, inte för att slå ner honom, det hade ju inte hjälpt. Men för att trycka i lite vett i honom och berätta för honom hur sorglig han är. Men någon vett var omöjlig för honom att få i sig just då och hade säkert själv blivit nerslagen säkert.


Men just det att använda "Bögjävel". Vet att det är så otroligt många som använder det, på skämt. men att sitta och skrika ut det sådär.

Har absolut inget emot bögar och visar respekt till de lika mycket som någon annan. och sen det där med cykelhjälmen.

Trodde han verkligen att jag skulle bry mig?

Jag använder häjlm för att jag själv vill det. Skäms inte för det alls.

Det är det att jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag var med om en cykelolycka och blir förlamad, bara för att jag inte hade hjälm.

Men ibalnd är det för varmt eller för bökit att ta den förstås.


men men, sen kom jag till jobbet och vi fortsatte rensa ogräs från gravar.

Har aldrig varit så irreterad på mygg förut! USCH vad less jag var där ett tag. Men sen dök solen fram och myggen minskade, men istället kom bromsarna. De finns 2 sorter har jag insett.

Första är helt sinnessjuk snabba och nästan omöjlig att träffa.

Den andra är jätteseg och enkel att träffa, men ODÖDLIG! fattar inte.

Tror jag slog en sån, samma, 3 gånger utan att den dog alltså!


Men sen glömde jag allt om mygg och broms för då träffade jag Linnea och Carro som jobbar denna vecka för vägkyrkan! Jätteroligt att få träffa de!


Alltså HAHA! Carro gjorde en så fin smäll på Linnea som vi skrattade gott åt men som Linneas huvud fick ta stryk för, stackarn. Det är självklart inte lika roligt för er när jag berättar det, men skriver ner det bara för att jag ska ha kvar det.

Linnea ligger ner med huvudet, på armarna, på bordet.

Carro: SITT STILL! *SMACK*

Linneas huvud slängs typ 10cm framåt känns det som, och Linnea ser helt paff ut!

Carro: OJ, slog visst lite för hårt! HAHA

Satt en Broms på Linneas huvud som Carro skulle va snäll att döda.

Carro Carro... har tänkt på händelsen fler gånger idag, det var så plötsligt! Fattade inte vad som hände!


Men nu måste jag sammanfatta resten av dagen lite snabbt innan jag somnar.


Mamma och jag åkte och handlade idag, och när jag kommer ut ur affären, vem ser jag då? JESPER! Haha, Jesper och Albertina och en till tjej.

Så sjukt glad jag blev att se de! Fick en liten pratstund med de, men jag och Jesper bestämde oss för att hitta på något imorgon! Skit kul!


Nu ikväll, typ ganska nyss, var jag med Mallsan. Det är ju alltid lika kul.

har jag inte skrivit exakt så förut? ... hm.  


Ikväll åkte föräldrarna tillbaka till stugan igen så då är barn ensam hemma med brorsorna igen till på Fredag.


God natt!



Ovido - Quiz & Flashcards